محیطهای جهانباز بازی Gears 5 از God of War الهام گرفته
محیطهای جهانباز بازی Gears 5 به همراه قدرت انتخاب برای چگونگی مبارزات و درگیری با دشمنان، تغییراتی را که مدتهاست گیمرها از این مجموعه انتظار داشتند در آن اعمال کرده. با این حال نسخه پنجم این مجموعه به طور تمام و کمال به ساختار عناوین جهانباز تبدیل نشده و بیشتر از رویکرد وجود محیطهای هاب مانند بزرگ و باز بهره گرفته. مشابه آن چیزی که پیش از این در بازی God of War نیز مشاهده کردیم.
در حقیقت این ساخته استودیو سونی سانتا مونیکا بود که تیم استودیو The Coalition برای طراحی محیطهای جهانباز بازی Gears 5 از آن الهام گرفتند. آریان هنبک (Aryan Hanbeck) کارگردان هنری بازی مورد بحث در صحبت با وبسایت The Telegraph اظهار کرد که ساخته شوتر مورد انتظار آنها از منظر چگونگی هدایت کردن پلیر در محیطهای جهان خود از بازی God of War تاثیر گرفته است. حال آن که Gears 5 به صورتی این کار را انجام داده که مخصوص تجربه سری خود باشد.
برای من بازی God of War، مورد بزرگی محسوب میشود. اگرچه سناریو ما و آنها برای طراحی بازی دقیقا مشابه یکدیگر نیست اما آنها کار بزرگی را به منظور چگونگی هدایت پلیر در یک محیط بخصوص انجام دادند و نشانههای بصری را در اختیار پلیر قرار میدادند که در تمام طول بازی ثابت بود. تجربه بازی کردن این اثر بسیار لذتبخش بود و ما برداشتهای زیادی از آن داشتیم اما آنها را با تغییراتی همراه کردیم که مطابق تجربه بازی ما شود.
علاوهبر محیط، همانطور که روز گذشته به حضورتان رسانده بودیم مبارزات بازی نیز از عناصر و المانهای قدرت انتخاب پلیر که در BioShock Infinite مشاهده کرده بودیم تاثیر گرفته است. این بازی مورد انتظار در تاریخ 10 سپتامبر 2019 برابر 19 شهریور 98 برای کنسول Xbox One و پلتفرم کامپیوترهای خانگی منتشر میشود.
نظر من اینه که آوردن اسم گاد آف وار فقط بخاطر جذب مخاطبه.
من هنوز گیرز رو تجربه نکردم و نمیتونم بصورت قاطع در موردش نظر بدم….
بشخصه میخام این بازی موفق بشه… چون پتانسیلشو داره ولی حس میکنم گیرز جدید بازیه ریشه داری نیست!
چون رسما اعلام میکنن که از عناوینی مثل گادآفوار الهام گرفتن… یا مکانیزم مبارزات بازی شبیه چیزی هست که تو بایوشاک دیدیم…
(لازمه بگم که الهام گرفتن هیچ ایرادی نداره و حتی در بعضی موارد نتیجه بازیه شاهکاری شده…ولی برای چنین تغییر پر سرو صدایی در مجموعه گیرز ، بنظرم شبیه بودن به چیزی که قبلا دیدیم جالب نیست و باید ی چیز جدید ارائه میدادن… یک ایدۀ جدید که دلیل محکمی باشه برای ادامۀ سری)
و اینکه کسانی هم که بازی رو تجربه کردن… گفتن که بازی از عناوین مختلف وام گرفته! تا بتونه یک تجربۀ خوب ارائه کنه…
درمجموع نظر من در مورد این خبر اینه که استودیوی کوالیشن با آوردن اسم گاد آف وار میخاد مخاطب جذب کنه و به فروش بالایی برسه