تاثیر BioShock Infinite بر بازی Gears 5

بازی Gears 5

پیش از این استودیو The Coalition از تاثیر عناوین جهان باز بر بازی Gears 5 خبر داده بود که چگونه جدیدترین نسخه از مجموعه بازی Gears of War که تا کمتر از ده روز دیگر منتشر می‌شود از ساختار بازی‌های جهان باز الهام و تاثیر پذیرفته است.

به تازگی راد فرگوسن کارگردان بازی در گفتگوی خود با وبسایت GamesRadar، از تاثیر عنوان BioShock Infinite بر بازی Gears 5 گفته. لازم به توضیح است که راد فرگوسن که سابقه کار روی تمامی نسخه‌های Gears of war را در کارنامه خود دارد پس از جدایی از شرکت Epic Games (سازنده قبلی این مجموعه به همراه استودیو People Can Fly) در سال 2012، به عنوان نائب رئیس بخش اجرایی تولید به استودیو Irrational Games ملحق شد و در ساخت بازی BioShock Infinite مشارکت داشت.

در نسخه‌های قبلی این فرنچایز هنگامی که وارد یک محوطه یا اتاق می‌شدید دشمنان یعنی Locustها بلافاصله شما را دیده و شروع به تیراندازی می‌کردند. دقیقا به محص ورود به یک اتاق، آن‌ها از حضور شما در آنجا خبردار می‌شدند. در تمامی بازی‌ها شما بلافاصله پس از ورود به یک محیط مجبور می‌شدید به عنوان اولین اقدام کاور بگیرید زیرا گلوله‌ها از هر طرف به سوی شما ‌می‌آمدند. اما در نسخه پنجم ما ابتکار درگیری و شروع مبارزه را در اختیار پلیر قرار داده‌ایم.

بدین ترتیب به گفته راد فرگوسن مشخص شد حضور ایشان در استودیو Irrational مسبب ایجاد تغییرات صورت گرفته در سری بازی Gears بوده است. ایشان ادامه دادند:

من بسیار خوش‌اقبال بودم که توانستم در ساخت و عرضه بازی BioShock Infinite مشارکت داشته باشم و با کن لوین و تیمش کار کنم. تیم استودیو Irrational Games شگفت‌انگیز بودند و این یکی از دلایلی بود که من می‌خواستم در آن پروژه حضور داشته باشم. این موضوع تجربه یادگیری بسیار بزرگی برای من به شمار می‌رفت. ایده شروع درگیری توسط پلیر، ایده کن لوین بود که بسیار روی آن پافشاری می‌کرد. اینکه شما این قدرت انتخاب را به پلیر بدهید که چه زمانی و با چه ابتکار و برنامه‌ای وارد درگیری شود. این ایده بر بازی Gears 5 تاثیر گذاشته و ما آن را در ساخته خود نیز پیاده‌سازی کردیم.

عنوان مورد انتظار Gears 5 در تاریخ 10 سپتامبر 2019 برابر 19 شهریور 98 برای کنسول Xbox One و پلتفرم کامپیوترهای خانگی عرضه می‌شود.

خروج از نسخه موبایل