اخبار بازیتاریخچه کنسول های بازی

چرا نینتندو به CD-ROM نه گفت؟ روایت شوهی یوشیدا از اختلاف با اسکوئرسافت

آقای شوهی یوشیدا پس از ۳۸ سال فعالیت در سونی (از جمله ۳۱ سال در پلی‌استیشن) در ۱۵ ژانویه از بخش بازی این شرکت خداحافظی کرد. وی می‌گوید اسکوئر سعی کرد نینتندو را متقاعد کند که از کارتریج‌ها برای N64 فاصله بگیرد، اما آن‌ها قانع نشدند. وی در جدیدترین مصاحبه خود گفت:

«البته، در ابتدا اسکوئر علاقه‌ای نداشت. آن‌ها رابطه نزدیکی با نینتندو داشتند. اما هیروبونو ساکاگوچی، خالق سری فاینال فانتزی، پتانسیل دیسک‌های فشرده (CD) را دوست داشت. رویای او این بود که یک فاینال فانتزی با کیفیت سینمایی بسازد. وقتی فهمید که نینتندو ۶۴ همچنان از کارتریج استفاده می‌کند، ناامید شد. فیلم‌های او در آن قالب جا نمی‌شدند.»

لوگوی Square Enix

«اسکوئر‌سافت سعی کرد نینتندو را متقاعد کند که این تصمیم را تغییر دهد، اما آن‌ها نپذیرفتند. نینتندو اصلاً به CD-ROM اعتقادی نداشت. به همین دلیل بود که پروژه add on سوپر نینتندو را به سونی واگذار کردند، چون معتقد بودند که CD-ROM برای یک کنسول بازی خوب، بیش از حد کند است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا