رئیس سابق پلی‌استیشن می‌گوید که در مقابل حرکت به سمت بازی‌های لایو سرویس مقاومت می‌کرد

رئیس سابق استودیوهای پلی استیشن، Shuhei Yoshida، گفته است که اگر هنوز مسئول این پلتفرم بود، در مقابل فشار سونی به سمت بازی‌های لایو سرویس مقاومت می‌کرد. مدیر اجرایی محبوب این ماه پس از 31 سال حضور در این شرکت، سونی را ترک کرد، جایی که او به عرضه‌ی اولین پلی استیشن کمک کرد و بین سال های 2008 تا 2019 به عنوان رئیس استودیوی جهانی آن خدمت کرد.

Yoshida که در اولین مصاحبه خود پس از ترک پلی استیشن در مورد طیف وسیعی از موضوعات توسط Kinda Funny مورد سوال قرار گرفت. یوشیدا گفت که سعی می‌کرد در برابر فشارهای مدیریت سونی برای ساخت بازی‌های بیشتر در فضای ژانر سودآور، اما پرخطر مقاومت کند و به شوخی گفت که شاید به همین دلیل است که از سمت رئیس استودیو جهانی کنار گذاشته شد.

سونی برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای عرضه 12 بازی لایو سرویس بر روی PS5 تا سال 2026 داشت، اما نیمی از آن‌ها را پس از مشکلات جدی از جمله کنسل کردن یک بازی چند نفره Last of Us و Concord، را لغو کرد. بزرگترین موفقیت آن، Helldivers 2 است که از زمان عرضه در ماه می سال گذشته، به پرفروش ترین بازی پلی استیشن تبدیل شده است.

یوشیدا توضیح داد: من این بودجه را مدیریت می‌کردم، بنابراین مسئولیت تخصیص پول به نوع بازی‌هایی که باید بسازم، بر عهده من بود. اگر شرکت به این فکر می‌کرد، احتمالاً منطقی نبود که دیگر ساخت God of War یا بازی تک نفره را متوقف کند و تمام پول را در بازی‌های لایو سرویس هزینه کند. با این حال، کاری که آنها انجام دادند، زمانی که من رفتم و هرمن [Hulst] مسئولیت را بر عهده گرفت، این بود که این شرکت منابع بسیار بیشتری به ما داد. فکر نمی‌کنم به هرمن گفته باشند که بازی‌های تک نفره را متوقف کند. [آنها گفتند] این بازی‌ها عالی هستند، به این کار ادامه دهید و ما منابع بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا روی این بازی‌های لایو سرویس کار کنید و آن را امتحان کنید. مطمئن هستم که آنها می‌دانستند که این کار خطرناک است. شانس موفقیت یک بازی در این سبک رقابتی بسیار کم خواهد بود. با این حال، این شرکت با دانستن این ریسک، به هرمن منابع و فرصتی برای آزمایش آن داد. من فکر می‌کنم این راهی است که آنها این کار را کردند. به نظر من، این عالی است و امیدوارم برخی از بازی‌ها موفق شوند. خوشبختانه، Helldivers 2 خیلی خوب عمل کرد، هیچکس چنین انتظاری نداشت. بنابراین نمی‌توانید برای موفقیت در این صنعت برنامه ریزی کنید، این سرگرم کننده‌ترین بخش این تجارت است. امیدوارم این استراتژی در نهایت کارساز باشد. اگر من در موقعیت هرمن بودم، احتمالاً سعی می‌کردم در برابر آن مقاومت کنم. شاید این یکی از دلایلی باشد که من را از حذف کردند!

یوشیدا به مدت 11 سال رئیس استودیو جهانی سونی بود و یکی از به یاد ماندنی‌ترین و موفق‌ترین دوره‌های سونی را پوشش داد و در طی آن آثاری مانند The Last of Us ،Horizon و Ghost of Tsushima را منتشر کرد. در سال 2019، او از سمت خود کناره‌گیری کرد تا نقشی در SIE’s Independent Developer Initiative داشته باشد تا استودیوهای مستقل خارجی و کوچک‌تر را پرورش دهد. یوشیدا در توضیح این تصمیم گفت که اگرچه از کنار رفتن از توسعه فرست پارتی ناراحت است، اما معتقد است که این تصمیم برای شرکت درست است، به طوری که یک رهبر جدید می‌تواند انرژی و ایده‌های جدیدی به ارمغان بیاورد.

 

خروج از نسخه موبایل