اخبار بازی

استودیو Ready at Dawn توسط فیسبوک خریداری شد

ساعاتی پیش به‌طور رسمی اعلام شد که فیسبوک مالکیت استودیو Ready at Dawn را به دست آورده‌است. برای جزئیات بیشتر با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی ها همراه باشید.

استودیو Ready at Dawn

بسیاری از طرفداران Ready at Dawn این استودیو را به‌خاطر عناوینی مانند بازی God of War: Ghost of Sparta و یا بازی The Order: 1886 می‌شناسند، اما این استودیو در چند سال اخیر عنوان Lone Echo را برای هدست واقعیت مجازی منتشر کرده که با موفقیت نیز همراه بوده‌است. به‌نظر می‌رسد با خریده شدن این استودیو توسط فیسبوک، تمرکز Ready at Dawn همچنان بر روی هدست واقعیت مجازی خواهد ماند.

طبق اعلام رسمی فیسبوک، این استودیو از حالا به بعد همانند سایر استودیوهای Oculus به منابعی مشخص شده دسترسی خواهد داشت. با اینکه هنوز مشخص نیست Ready at Dawn پس از عرضه بازی Lone Echo 2 بر روی چه پروژه‌ای کار خواهد کرد، اما به گفته فیسبوک این استودیو برنامه‌های هیجان‌انگیزی را برای ارائه تجربه‌های نوآورانه در زمینه VR در سر دارد.

استودیو Ready at Dawn در سال 2003 تأسیس شد که تعدادی از اعضای آن را اعضای سابق استودیوهایی نظیر بلیزارد و ناتی داگ تشکیل می‌دادند.

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. [ATTACH type=”full”]150100[/ATTACH]

    فکر کنم کار یوشیدا بوده که محل ready at dawn نذاشت زمانی که به استدیوها می رفت و بازدیدشون می کرد زیرآب این استدیو رو زده 😀 حالا نمیدونم کار خودش بوده یا نه ولی مشکوک میزنه. ولی خداییش یه شانس دیگه باید بهشون میدادن.
    اگر مستند god of war 2018 رو دیده باشین یه بازدیدی یوشیدا از سانتامونیکا میکنه بعد اون موقع بازی در مراحل بتا قرار داشت ولی جناب یوشیدا خیلی نارحت شدن حتی خود بارلوگ هم اعتراف کرد پیش خودش گفت که الان در استدیو رو تخته میکنن.
    شاید خیلی ها نمیدونن جناب شوهی یوشیدا قبلا به بازی demon souls گفته بود آشغال بدردنخور و حتی سونی انتشار این بازی رو در مناطق اروپا و آمریکا رو سپردن به اتلوس و نامکو. براهمین دیگه سونی به ادامه بازی علاقه ای نشون نداد و فرام سافتور مجبور شد نام بازی رو عوض کنه بشه دارک سولز . ولی بعدا سر بلادبورن باهم رفیق شدن. اینو میخوام بگم که سونی خیلی راحت میتونست همون اول فرام سافتور رو از ان خودش کنه ولی دیر شده.

    اگر دقت کنید توی نمایش رونمایی ps5 یوشیدا شخصا خودش بازی رو معرفی کرد و گفت که بازی توی قلب من جا داره (خطاب به میازاکیو فرام سافتور: من غلط کردم).

    یه مثال دیگه همین Evolution Studios که چقدر با موتوراستورم هاش خاطره داشتیم و لذت بردیم ولی بخاطر ضعیف عمل کردشون سر درایو کلاب نابودشون کردن بازم جان خودم کار همین یوشیدا بود. خدا شکر که هرمن هالست امد ببینیم چه میکنه.

  2. [QUOTE=”NINJѦ, post: 4790748, member: 24229″]
    من خیلی پیگیر این استدیو بودم چند باری هم آگهی جذب نیروی انسانیشون رو اینجا گذاشتم ، چندین سری هم نگفتم
    جدا خیال میکردم دارن یک پروژه جدید تعریف میکنن تا دوباره بچشم سونی بیان ولی انگار خودشونم اصلا تلاشی نکردن :|:( به جاش همش درحال نشون این بودن که امکان ساختن عناوین VR رو دارن
    شاید اینطور راضی ترن
    Farewell
    [ATTACH=full]150035[/ATTACH]
    [/QUOTE]
    البته به سونی پیشنهاد دادن، سونی پاسخی بهشون نداد، دلیل ناامید شدن سونی ازشون به این دلیله که اوایل نسل روی این IP بیشتر از هر بازی دیگه ای به عنوان انحصاری مانور داده بودو هر نوع تبلیغی در موردش انجام می داد، یعنی کمترین انتظار ازشون یه بازی معمولی بود، ولی ایشون چکار کرد، یک گیم پلی با هوش مصنوعی کاملا اسکریپت شده در محیط های بسته تحویل داد، یعنی انقدر این AI داغون بود که دشمنان برای مخفی شدن از دست شما، نقطه A رو مدام انتخاب می کردن، به قدری که کات سین میدیدی گیم پلی نمیدیدی، باسی که ابتدا باهاش مبارزه می کردی همون باسیه که در پایان به همون شکل اسکریپت شده باهاش مبارزه می کردی، QTEها پاشنه آشیل گیم پلی، سیستم میلی اتک رو به دلیل اعتراض به گیم پلی آخر اضافه کردن که همونم چنگی به دل نمی زد، کدوم بازی AAA رو دیدی که بعد از 1 سال توی استور تخفیف بخوره 5 دلار؟ این بازی شد 5 دلار، روی PSP کارش خوب بودو بنظر باید بهش فرصت داده می شد ولی اگه بخوایم قضاوت درستی داشته باشیم از همون فرصتی هم که داشت نتونست در حد معقول استفاده کنه تا توجه سونی رو جلب کنه، همون گان پلی سنگینش هم تنوع آنچنانی نداشت، جز کارکتر خفن سرگالاهادو بانو که ملت باهاش عشق می کردن، عملا بازی چیزی برای ارائه نداشت.

    پ ن: اگه به سونی میخواین ایراد بگیرین ما دیزگان هم داشتیم، علی رغم مشکلات، باگ ها، نمره پایین، از طرف سونی و فنها حمایت شد، فروششو کرد، جایزه پایان سال هم گرفت، با وجود مشکلاتش مشخص بود بازی روش کار شده و به عنوان اولین تجربه استودیو راضی کنندست.

  3. کاری که ND با لست2 روی 4 کرد اینا با Ghost of Sparta روی PSP کردن که نتیجش به شدت پشم ریزون بود:دی و تبدیل شد به یکی از بهترین تجربه های من و هم بهترین نسخه فرعی GOW

    اگه سونی خودش میخرید و یکم تقویت میکرد استودیو رو خیلی جا واسه پیشرفت داشتن.

  4. من خیلی پیگیر این استدیو بودم چند باری هم آگهی جذب نیروی انسانیشون رو اینجا گذاشتم ، چندین سری هم نگفتم
    جدا خیال میکردم دارن یک پروژه جدید تعریف میکنن تا دوباره بچشم سونی بیان ولی انگار خودشونم اصلا تلاشی نکردن :|:( به جاش همش درحال نشون این بودن که امکان ساختن عناوین VR رو دارن
    شاید اینطور راضی ترن
    Farewell
    [ATTACH type=”full” width=”176px” alt=”150035″]150035[/ATTACH]

  5. بالاترین گرافیک این نسل بازیها رو همین اوردر داشت به نظرم. کار به این ندارم بازیش خطی بود محیطا هم بسته یا بعضی از جاها تاریک بود و …. .یا مثلا بگن هر استودیو گرافیکی دیگه (ناتی داگ و گوریلا و سانتامونیکا و کرایتک و کوالشن و پلی گراند و ….)
    هم میتونست با توجه به این شرایط این گرافیک رو تحویل بده. ولی در کل فارغ از بازیهایی مثل لست دو . گاد . هاریزون. رد دد . گیرز 5. و ryse son of rome …… . هنوز هم اوردر 1886 که سال 2015 اومد از نظر گرافیکی یک چیز دیگه بود. مطمعن بودم که اگه خود ready at dawn شماره دو رو برای ps5 میساخت دوباره کاری میکرد که مثل شماره یک تو ps4 دهنمون از تعجب باز بشه. ولی حیف شد واقعا.

  6. حیف! 🙁
    به نظرم پتانسیل این استودیو خیلی بالا بود (هست) و نباید فقط به خاطر شکست The Order قضاوت‌شون کرد.
    اینا بازی Daxter رو به عنوان اولین پروژه‌شون برای PSP ساختن که نقدهای واقعاً خفنی گرفت. میانگین 85 با امتیازهای فوق‌العاده‌ای مثل اینا:
    91 از GameSpot
    90 از IGN و GamesRadar و Eurogamer و مرحوم GameSpy
    دو تا GoW PSP ساختن که هر دو بازی‌های به شدت خفنی بودن و طرفدار زیاد داشتن.
    Lone Echo هم میانگین 89 رو گرفت که بین بازی‌های VR جزو بهترین‌هاست و کلاً گرفتن همچین میانگینی توی واقعیت مجازی خیلی سخته.
    این وسط یه Deformers بود که از همون اول چیز داغونی به نظر می‌رسید و فکر کنم بعد از مصرف مواد سراغش رفته بودن و شاید اصلاً کار تیم اصلی نبوده. یکی هم The Order که خراب کرد.
    ولی همون The Order هم چیزهای جالبی داشت. گذشته از بحث تکنیکی و گرافیکی (هم فنی و هم هنری)، اتمسفر به شدت خفنی داشت و داستانش هم جذاب بود و از نظر موسیقی و صداگذاری و اینا هم واقعاً خوب بود. می‌مونه اصلی‌ترین بخش ماجرا یعنی گیم‌پلی که ضعف‌هاش رو نمیشه نادیده گرفت، ولی در اون حد هم افتضاح نبود به نظرم. یعنی بعضی جاها که تمرکز بیشتری روی گیم‌پلی داشتن، فاصله زیادی با بازی‌های استاندارد (نه خیلی خفن) این سبک نداشت و می‌شد دید که بلد هستن چیکار کنن. ولی خیلی جاها هم طراحی مراحل داغون و یه سری اقدام‌های عجیب در زمینه کارگردانی باعث شده بود سطح گیم‌پلی پایین بیاد. کلاً از اون بازی‌هایی بود که همیشه حس می‌کردم نسخه دومش به طرز عجیبی بهتر از اولی میشه، ولی نشد که بشه.
    این وسط بدترین جای ممکن هم سراغ خرید اینا رفت و دیگه احتمالاً فقط میرن سمت VR. یعنی حتی اگه مایکروسافت خریده بودشون، با اینکه شاید امکان تجربه‌ی بازی‌های بعدی رو از دست می‌دادم خیلی بیشتر راضی بودم تا فیسبوک! 😐

  7. [QUOTE=”vaan 2, post: 4790361, member: 42639″]
    علی خداییش ، سونی اینا رو می‌خرید ، کجاش بزاره، صرفا به خاطر ادامه یه بازی شکست خورده ؟؟؟

    سونی گوانتیک دریم رو جذب نکرد که بهترین سبک خودشون بودن و از لحاظ فنی خصوصا موشن کپچر رو دستشون نبود …

    ………
    این رو کلی میگم ، یه جوری افسوس میخورید انگار سونی راک استدی رو نخریده…
    [/QUOTE]
    ادامه اوردر رو میتونستن بسازن ایراداتش رو بگیرن و یه شوتر سوم شخص خفن تحویل بدن چون واقعا بازی با پتانسیل وحشتناک بالایی بود , غیر از اون در ساخت بازی های H&S هم خیلی توانایی داشتن امتحانش هم 2 بار پس داده بودن , از نظر گرافیکی یه چیزی 5 سال پیش رو PS4 تحویل دادن که هنوزم خفنه , بازی های VR هم که میسازن و میتونست به درد بخوره برا این سبک بازی ها
    کلا استدیوی توانمندی بودن و خیلی هم خرج نداشت خریدنش

  8. [QUOTE=”Akiba, post: 4790359, member: 31999″]
    TO خیلیم منحصر به فرد و با پتانسیل بود(هست)

    ولی در مورد IP فضایی ND و یا ادامه اوردر توسط ND ، من بازم رایم اوردر هست!
    مخصوصا اگر بخوان بازی بعدی FPS بسازن که هزار درصد رایم اوردر هست:D

    ولی خوب، عمرا ND بره سراغ IP خلق شده ی یکی دیگه!

    کلا از بین تمام IPهای سونی، اگر بگن TO قراره ساخته بشه از همه بازی ها ( U5 و TLOU3 و J&D و Sly و … ) بیشتر براش هایپ میشم!
    فقط GOW برام مهم تره ازش، و Puppeteer :-”
    [/QUOTE]
    TLOU پروندش توی این نسخه بسته شد خوشحال باش 😀 همه اینایی که نام بردی جز TLOU و Puppeteer یقینا و احتمالا معرفی می شن الا همونی که می خوای:D آنچارتد هم احتمالش بالاست چون نولان نورث و ویکتوریا خیلی وقته درگیر یه بازی معرفی نشدن، فن های سونی به کم قانع نیستن، TO:1886 هم بدن بیاد، منم حال می کنم.

  9. [QUOTE=”The End Of Ps, post: 4790328, member: 78136″]
    واقعا حیف که سونی اینا رو نخرید ! این چند وقت اخیر کلی پول ریختن دور که راحت میشد باهاش این استدیو رو خرید
    دیگه به ادامه اوردر فکر نکنید , چند باری دیدم کوری به اوردر اشاره کنه و تبریک بگه و از این حرکتا … اگر کوری و سانتا حاضر نشن ادامه ای براش بسازن (که احتمالش خیلی کمه) کلا بیخیال این ip بشید و البته کلا بیخیال این استدیو هم بشید ! مایکرو میخرید اینا رو بهتر بود الان فقط انتظار یه سری بازی درجه 3 وی آر ازشون دارم , حیف …
    [/QUOTE]
    علی خداییش ، سونی اینا رو می‌خرید ، کجاش بزاره، صرفا به خاطر ادامه یه بازی شکست خورده ؟؟؟

    سونی گوانتیک دریم رو جذب نکرد که بهترین سبک خودشون بودن و از لحاظ فنی خصوصا موشن کپچر رو دستشون نبود …

    ………
    این رو کلی میگم ، یه جوری افسوس میخورید انگار سونی راک استدی رو نخریده…

  10. واقعا حیف که سونی اینا رو نخرید ! این چند وقت اخیر کلی پول ریختن دور که راحت میشد باهاش این استدیو رو خرید
    دیگه به ادامه اوردر فکر نکنید , چند باری دیدم کوری به اوردر اشاره کنه و تبریک بگه و از این حرکتا … اگر کوری و سانتا حاضر نشن ادامه ای براش بسازن (که احتمالش خیلی کمه) کلا بیخیال این ip بشید و البته کلا بیخیال این استدیو هم بشید ! مایکرو میخرید اینا رو بهتر بود الان فقط انتظار یه سری بازی درجه 3 وی آر ازشون دارم , حیف …

  11. [USER=97585]@Ali Venom[/USER]
    [QUOTE]رسما میشه گفت R@D دیگه از رادار بچه های این فروم تقریبا خارج شد [/QUOTE]
    اگه قرار باشه به همین جدیت کمپانی های خیلی بزرگی مثل فیسبوک بیاد پشت ساخت بازیهای VR (همیشه بوده ولی الان دیگه رسما استودیو خریده)، باید مطمئن شد که تا 3-2 سال دیگه VR خیلی خیلی مهمتر از الان میشه، چه بسا خیلی هم پرطرفدار شد و همه گیر تر (اینکه 100 درصد میشه فقط نیاز به پیشرفت تکنولوژی داره که خب اونم دست فیسبوک میبوسه)

  12. [QUOTE=”vaan 2, post: 4790300, member: 42639″]
    من فکر میکنم ، الان که ناتی داگ فارغ شده و تصمیمی نگرفتن چی بسازن ، سونی می‌تونه پیشنهاد کار روی این بازی رو بهشون بده ، ایده ها و فضای دارک بازی راست کار ناتی داگه
    [/QUOTE]
    هر استودیویی رو نام میاوردی می گفتم امکانش وجود داره ولی ND حتی یک هزارم درصد هم احتمالش وجود نداره بره سراغ IP سازنده دیگه ای که صرفا برای تقویت کردنش ایده پردازی کنن، ایده هاشونه که در نهایت تبدیل به بازی می شه، اینطوری بخوایم فکر کنیم آنچارتد واجبتره! ولی همونم شایعش برای سن دیگوئه، ND و مصاحبه نیل اوایل ساخت پارت دوم دلست این بود که قصدشون بعد از این بازی رفتن سراغ یک IP بلندپروازانه دیگست، حالا خودت برای یک IP جدید مثلا با تم فضایی بیشتر هایپ می شی از طرف ND، یا IPی مثل TO:1886 که به قول خودت منحصر به فرد نیست؟ من ریسک IP جدید استودیوهای سونی رو به این عنوان حقیقتا ترجیح می دم، در بهترین حالت ممکن یه چیز خوب ازش در میاد نه بیشتر.

  13. [QUOTE=”vaan 2, post: 4790300, member: 42639″]
    من فکر میکنم ، الان که ناتی داگ فارغ شده و تصمیمی نگرفتن چی بسازن ، سونی می‌تونه پیشنهاد کار روی این بازی رو بهشون بده ، ایده ها و فضای دارک بازی راست کار ناتی داگه
    [/QUOTE]
    البته استودیو سن دیگو هم که شایعش هست داره انچارتد 5 میسازه و کارکنانش هم از اعضای سابق ناتی داگن میتونه ادامه اوردر بسازه.
    خود ناتی داگ خیلی بعیده بازی یه استودیو دیگرو ادامه بده منم امیدوارم برن دنبال IP جدید.

  14. [QUOTE=”.Amirone, post: 4790296, member: 40193″]
    آره IP مال سونیه، فراموشش کنید، استودیوهای سونی خودشون کلی IP شاخ دارن که فن ها مدت هاست درخواست ادامه و ریبوت کردنشونو دارن، نوبت به این بازی نمی رسه، کسی هم فکر نمی کنم دوس داشته باشه ایده های استودیوهای داخلی کنار گذاشته بشه و برن سراغ این بازی، اگه هم بخواد بازی رو بده به TPها آخر عاقبتش میشه یه چی مثل نسخه اول، رها کردنش بهترین کاره.
    [/QUOTE]
    من فکر میکنم ، الان که ناتی داگ فارغ شده و تصمیمی نگرفتن چی بسازن ، سونی می‌تونه پیشنهاد کار روی این بازی رو بهشون بده ، ایده ها و فضای دارک بازی راست کار ناتی داگه

  15. [QUOTE=”American Idiot, post: 4790285, member: 79699″]
    الان حقوق IP دست سونیه؟ میتونه به استودیو دیگه بده بسازن؟
    [/QUOTE]
    آره IP مال سونیه، فراموشش کنید، استودیوهای سونی خودشون کلی IP شاخ دارن که فن ها مدت هاست درخواست ادامه و ریبوت کردنشونو دارن، نوبت به این بازی نمی رسه، کسی هم فکر نمی کنم دوس داشته باشه ایده های استودیوهای داخلی کنار گذاشته بشه و برن سراغ این بازی، اگه هم بخواد بازی رو بده به TPها آخر عاقبتش میشه یه چی مثل نسخه اول، رها کردنش بهترین کاره.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا