اخبار بازی

رئیس سابق پلی استیشن می‌خواهد جنگ کنسول‌ها پایان یابد و یک کنسول استاندارد عرضه شود

یکی از مدیران سابق پلی‌استیشن معتقد است که دنیای بازی‌ها بهتر خواهد بود اگر این جنگ پلتفرم‌ها تمام شود و یک کنسول خانگی استاندارد عرضه شود. اخیراً در IGN Live 2024، از Shawn Layden، رئیس سابق پلی استیشن، در مورد آینده بازی‌ها پرسیده شد. Layden اظهار داشت که مایکروسافت و سونی قبلاً کنسول‌هایی با معماری کاملاً متفاوت می‌ساختند، اما اکنون این وضعیت به حدی تغییر کرده است که هر دو سازنده از سخت افزار یکسان از شرکت AMD استفاده می‌کنند و بنابراین تفاوت‌ بین کنسول‌ها بسیار کم شده است.

Layden ادامه داد: ما در مورد ری تریسینگ صحبت می‌کنیم و اکثر ما تلویزیون‌های مناسبی نداریم، بنابراین به هر حال نمی‌توانیم ری تریسینگ را ببینیم. ایکس باکس، پلی استیشن، رایانه های شخصی، تقریباً در سطحی قرار دارند که همه چیز برابر و یکسان است. اگر می‌توانستیم به یک فناوری استاندارد کنسول خانگی دست پیدا کنیم، در دنیای بهتری زندگی می‌کردیم. رئیس سابق پلی‌استیشن اضافه کرد که (پلتفرم هلدرها) می‌توانند گرد هم آیند و این جنگ پلتفرم‌ها را از سر راه بردارند.

در جای دیگری Layden بیان می‌کند که او معتقد است که کنسول‌های بازی در حال رقابت هستند، اما این چیز جدیدی نیست. اگر به تاریخچه کنسول‌ها نگاه کنید، تعداد کاربران جهانی در هیچ یک از آن نسل‌ها هرگز از 250 میلیون بالاتر نرفت. زمانی که Wii عرضه شد، یک تفاوت وجود داشت و به لطف Wii Fit تقریبا 20 میلیون واحد اضافی فروخته شد زیرا همه فکر می‌کردند می‌توانند وزن کم کنند، اما این تفکر پایدار نبود و از بین رفت و ما هنوز در آن 250 میلیون کنسول فعال هستیم.

Layden افزود: در طول همه گیری کرونا، درآمد 20 یا 25٪ افزایش یافت، اما ما همچنان از همان افراد پول بیشتری دریافت می‌کردیم. شرایط همه گیری کرونا لزوماً افراد جدیدی را وارد دنیای بازی‌های کنسولی نکرد. در حال حاضر، این تهدیدی برای صنعت بازی است. خط فکری Layden در اینجا از یک باور رایج پیروی می‌کند که شرکت‌ها به طور موثر در طول همه گیری کرونا بیش از حد نیرو استخدام کردند، به همین دلیل است که ما اکنون شاهد اخراج‌های گسترده در سراسر صنعت هستیم، زیرا افزایش درآمد حاصل از این همه گیری، پس از آن ادامه پیدا نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا