بازی Elden Ring جدیدترین ساخته استودیو From Software سازنده عناوینی همچون سری «دارک سولز» و Sekiro: Shadows Die Twice است. این عنوان که برای نخستین بار در جریان کنفرانس خبری شرکت مایکروسافت در رویداد E3 2019 معرفی شد، اثری نقش آفرینی است که برخلاف ساختههای پیشین استودیو، حوادث آن در محیطی جهان باز رخ میدهد. هرچند که کارگردان بازی Elden Ring یعنی آقای Hidetaka Miyazaki در مصاحبهای با وب سایت IGN اعلام کرد جهان باز این اثر فاقد هرگونه محیط شهری است.
میازاکی افزود: «برای تیم ما ساخت عنوانی تازه با سبک و سیاقی جدید یک چالش بزرگ محسوب میشود. در صورتی که محیطهای شهری را نیز به این محیط جهان باز اضافه کنیم، به مقدار زیادی با مشکل مواجه میشدیم. بنابر این تصمیم گرفتیم تا کاری را که در آن مهارت داریم را به بهترین شکل ممکن دنبال کنیم.» در نتیجه، استودیو From Software به جای پر کردن نقشه با محیطهای شهری، تصمیم گرفته است تا نقشه را با محیطهای تخریب شده پر کند. جا به جایی در این محیط از طریق اسب سواری صورت میگیرد و تیم توسعه برای طراحی گیمپلی، به طور کامل به استانداردهای دارک سولز تکیه کرده است.
میازاکی در ادامه به این نکته اشاره میکند که وی یکی از طرفداران بزرگ آقای George R.R. Martin است (نویسنده کتبی همچون A Song of Ice and Fire) و پس از انجام مذاکرات بین استودیوی سازنده و آقای مارتین، وی همکاری با میازاکی و تیمش برای ساخت این عنوان جدید را پذیرفته است و نقشی کلیدی در پروسه توسعه این اثر خواهد داشت. مارتین جزء تیم نویسندگی بازی است و مسئولیت خلق پایه و اساس و Lore این بازی را برعهده دارد. به گفته میازاکی وی تصور میکرد مارتین درخواست ملاقات استودیوی فرام سافتور را نپذیر اما هرگز فکر نمیکرد روزی با این نویسنده بزرگ برای ساخت عنوانی جدید همکاری کند. بازی Elden Ring در تاریخی نامشخص منتشر میشود.