عنوان Dishonored، یک ارائه ی تحسین برانگیز از سوی استدیو Arkane، یک بازی اول شخص با قابلیت های بسیار از جمله کشتن افزاد بصورت مخفیانه به شمار می آید. با این حال آیا Dishonored می تواند در کنار عنوان استدیو Edios Montreal یعنی Thief، باز هم عناصر زیبای خود را یاد آور باشد؟
آقای Daneil Widnfeld Schmidt مدیر طراح مراحل بازی Thief، در مصاحبه ای با سایت CVG در رابطه با Dishonored گفت: "سازندگان بازی کار خوبی را به نمایش گذاشتند، اما زمانی که ما این بازی را انجام دادیم، آن چیزی نبود که ما انتظار داشتیم به این دلیل که آنها بازی را به عناوین Arcade شبه داده بودند، عناصر جادویی به همراه قابلیت های جابجایی سریع در بازی نیز به همین ترتیب بود".
او در ادامه افزود: "آنها سعی کردند آزادی عمل زیادی را برای گیمر ها و همچنین توانسته اند توامندسازی زیادی را به ارمغان آورند، اما بازی بیشتر حول کشتن مردم و انتقام جویی بود. ما اینگونه دوست داریم که در بازی فقط به دزدی وسایل بپردازید. خیلی از عناصر Dishonored در ارتباط با داشتن راه های مختلف برای طی کردن بازی و همچنین ترکیب قدرت ها بود، اما ما سعی در این داریم تا انتخاب های گیمر تنوع بیشتری داشته باشد. برای مثال، نحوه ی برخورد هر یک از شما با اشیاء مقابلتان و برداشتن سربازان از سر راه خود چگونه خواهد بود(؟)".
آقای Widnfeld سعی داشتند تا قابلیت های مخفی کاری که می خواهند در عنوان Thief قرار دهند، تا حدودی بیان کنند. او Dishonored را مبتنی بر جادوگری خواند اما گفت که در Thief شما یک جیب زن و دزد واقعی به شمار می آیید. همچنین در رابطه با داستان اذعان کرد که واقع گرایانه عمل کردن، اهمیت آن را مشخص می کند."
عنوان Thief در سال 2014 برای کنسول های نسل بعد و PC عرضه خواهد شد.