امروز شرکت EA گزارش مالی سهماهه دوم سال مالی 2020 را منتشر کرد و طی آن علاوهبر نمایش عملکرد قدرتمند کمپانی، مشخص شد تعداد پلیرهای بازی Apex Legends به 70 میلیون نفر رسیده است.
این گزارش مالی بیان میکند درآمد خالص شرکت به میزان 8 درصد به صورت سالیانه با رشد مواجه شده و پلیرهای منحصر به فرد برای بخش Ultimate Team دو بازی FIFA و Madden و همچنین بازی The Sims 4 به طور قابل توجهی در این بازه زمانی افزایش یافته است. از سوی دیگر تعداد پلیرهای بازی Apex Legends به 70 میلیون نفر رسیده در حالی که آخرین آمار ارائه شده در ماه مارچ، به میزان 50 میلیون نفر اشاره داشته است. به همین دلیل شرکت EA قصد دارد تا تمرکز بیشتری روی سرویسهای آنلاین ترکیب شده با فرنچایزهای اصلیاش داشته باشد.
این موضوع به طور مستقیم از سوی مدیر مالی ارشد شرکت EA یعنی بلیک یورگنسن به زبان آورده شده و به نظر میرسد ایشان به این مدل از بازیها بسیار خوشبین است.
نتیجه قدرتمند این بازه زمانی نتیجه قدرت سرویسهای آنلاین ما و فرنچایزهای اصلی ما محسوب میشود. قدرت Ultimate Team، بازی The Sims 4 و FIFA Online عملکرد سرویسهای آنلاین را فراتر از انتظار ما برده است. در آینده ما تمرکز بیشتری روی این مدل از بازیها و ترکیب آن با فرنچایزهای اصلیمان خواهیم داشت. ما روی بازیهایی سرمایهگذاری میکنیم که مخاطبین به مدت بیشتری آنها را تجربه کنند و به میزان عمیقتری سرگرم آن شوند. این تمرکز ادامه خواهد داشت تا منتهی به رشد و سود بیشتر برای باقی سال و حتی پس از آن شود.
تمامی این اظهارنظرها در حالی صورت گرفته که گزارشات منتشر شده از سوی شرکت یوبیسافت از عملکرد تجاری و کیفی ناامیدکننده بازی Ghost Recon Breakpoint خبر میدهند. از سوی دیگر در گزارش مالی EA اشارهای به بازی Anthem نشده که به عنوان یک بازی سرویس محور، به هیچ وجه نتوانست در سطح انتظار واقع شود. به نظر میرسد عملکرد Apex Legends و سایر بازیهای موفق EA، به قدری خوب بوده که این شرکت همچنان قصد ندارد از تمرکز خود برای ساخت و انتشار بازیهای سرویسمحور آنلاین کم کند.