آقای Mike Laidlaw از استدیو BioWare گفته اند که بازی Dragon Age: Inquisition یک عنوان open-world نیست. با این حال دنیای آن چند منطقه ای و با محیط های بزرگ برای گشت و گذار است.
از آقای Laidalaw در RPS پرسیده شد که آیا Dragon Age: Inquisition تجربه یک بازی open-world را به ارمغان خواهد آورد؟ که پاسخ دادند: "اصطلاح Open world پربار است. زیرا تا اسمی از آن می آید مردم فکر می کنند همه چیز مانند Skyrim خواهد شد. در بازی ما شما شاهد سرزمین های بسیار بزرگ برای کاوش خواهید بود. دنیای این بازی چند منطقه ای است. این مورد بدین معنی است که شما از طریق نقشه (world map) به نقاط مختلف سفر خواهید کرد. هر منطقه هدفمند خواهد بود و شما با رفتن به مرز سرزمین ها وارد دیگری می شوید. اینکار دلیل دارد و علت آن به داستان بازی و یا حداقل کلیت آن بر می گردد. دشمنان من در اینجا فعالیت دارند. باید بدانم چرا. منظورم چنین مواردی است. روایت داستان بر اساس مکاشفات است، مگر نه؟ داستان شما را هدایت می کند اما هنگامی که چیزی را کشف می کنید، احساس خواهید کرد که در کلیت داستان بازی تاثیر گذار خواهد بود نه اینکه همینطوری آنجا باشد. این بازی مسلما از برخی عناصر open-world بهره می برد اما دنیای آن بیشتر مشابه Baldur’s Gate و یا Origins خواهد بود. با وجود مناطق بزرگ و امکان گشت گذار در آن شما سرزمین های متفاوتی را شاهد خواهید بود."
Dragon Age: Inquisition پاییز 2014 عرضه خواهد شد.