اخبار بازی

توسعه بازی Dragon Age 4 برای اصلاح Anthem از نو آغاز شد

بازی Dragon Age 4

بر اساس گزارشی که Jason Schreier یکی از معتبرترین خبرنگاران فعال در عرصه بازی‌های ویدئویی منتشر نموده، پروسه توسعه بازی Dragon Age 4 به منظور اصلاح Anthem، توسط تیمی جدید در استودیو BioWare از نو آغاز شده است. کارهای مربوط به ساخت «دراگن ایج 4» از سال 2017 و به رهبری Mark Derrah و Mike Laidlaw که یکی از توسعه دهندگان حرفه‌ای سری به حساب می‌آید آغاز شد. پس از ترک مدیر استودیو یعنی Aaron Flynn و قرار گرفتن «انتم» در شرایط بحرانی، آقای Derrah برای کمک به تیم این بازی از پروژه Dragon Age جدا شد. Mike Laidlaw نیز به طور کامل از این شرکت خارج و به کمپانی یوبی‌سافت ملحق شد. در نتیجه ساخت DA4 به طور کامل «ریبوت» شد تا «بایوور» فرصت، سرمایه و منابع کافی برای اصلاح انتم و عرضه آن در تاریخ وعده داده شده (فوریه 2019) را پیدا کند.

از این رو طبق اعلام منابع، به علت استفاده دراگن ایج 4 از موتور Frostbite، بایوور تصمیم گرفت از کدهایی که برنامه نویسان برای انتم نوشته‌اند استفاده کند تا سختی کار تیم تا حدودی کاهش بیابد. در ادامه مقاله‌ی «شرایر» صحبت‌های فراوانی درباره پروسه ساخت وحشتناک Anthem صحبت می‌شود. برای بازی‌ها و کمپانی‌های مختلف، تغییرات ایده و اهداف مدیریتی در هنگام ساخت امری طبیعی و عادی است اما ظاهراً مشکلات تیم سازنده این عنوان را می‌توان به عنوان یکی از بدترین داستان‌های 2019 قلمداد کرد! به طور مثال یکی از کارمندان سابق در گفتگو با شرایر اذعان داشت: «از نظر استرس کار، اوضاع تیم به حدی خراب بوده که برخی از کارمندان بین یک الی سه ماه مرخصی پزشکی می‌گرفتند و حتی برخی ترجیح می‌دادند تا هرگز بازنگردند.»

البته بایوور در پاسخ به این اظهار، بیانیه‌ای منتشر نمود که در آن از اهمیت سلامت جسمی و روحی تیم صحبت می‌کند و از قدم‌های تازه در جهت حفظ سلامت کارمندان می‌گوید. نکته جالب درباره این بیانیه این است که آن‌ها هیچ یک از ادعاهای موجود در مقاله شرایر را رد نکرده‌اند. بازی Anthem در فوریه گذشته منتشر شد و میانگین امتیازات آن بر اساس پلتفرمی که بیشترین نقدهای دریافتی را داشته، برابر با 59 از 100 است که پایین‌ترین امتیاز در کارنامه این تیم محسوب می‌شود.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا