کارگردان استودیو id Software معتقد است بازی DOOM Eternal بهترین اثر استودیو سازنده خواهد بود. اثری که دنباله DOOM محسوب شده و با انتشار در سال 2016 توانست این مجموعه را به بهترین شکل ریبوت کرده و به دوران باشکوه خود را بازگرداند. اکنون دنباله آن نیز سعی میکند بزرگتر، دیوانهوارتر و از هر نظر بهتر از نسخه قبلی خود باشد.
مارتی استراتون کارگردان بازی در گفتگو با وبسایت گیماینداستری اظهار کرد هدف استودیو id Software از ابتدا برای DOOM Eternal بدین شرح بود که نه تنها اثری بسازد که از ساخته قبلی آنها در سال 2016 پیشی بگیرد بلکه مرز و محدوده آن را از هر نظر به جلو هل دهد. در نتیجه به گفته استراتون بازی DOOM Eternal بهترین اثر استودیو توسعهدهنده تا به این تاریخ خواهد بود.
هنگامی که بازی DOOM را در سال 2016 منتشر کردیم میدانستیم که مخاطبین فراوانی را شگفتزده کرده و بسیاری از آن محتوای بیشتری طلب میکردند. ما میتوانستم این کار را انجام دهیم اما من فکر میکنم ما با بازی DOOM Eternal از خود پرسیدیم که چگونه میتوان آن را از هر جهت پیشرفت داد. از تکنولوژی و طراحی ساختار دتیا گرفته تا مقیاس و محدود بزرگی Battle Mode بخش چندنفره آن. ما در حال رو به جلو راندن هر بخشی از بازی بیشتر از هر بازی دیگری که روی آن کار کردیم بوده و بدین ترتیب فکر میکنم این بازی، بهترین اثری خواهد بود که تاکنون روی آن کار کردهایم.
با توجه به سابقه طولانی و کارنامه درخشانی که استودیو id Software دارد، خطاب کردن DOOM Eternal به عنوان بهترین کار آنها ادعای بزرگی است که باید ببینیم تیم سازنده میتواند از پس انجام آن بر بیاید یا خیر. حال آن که عنوان در دست توسعه آنها، پتانسیل اختصاص دادن چنین لقبی به خود را دارد. بازی مورد بحث برای پلتفرمهای Nintendo Switch، Xbox One، PlayStation 4 و کامپیوترهای خانگی در حال توسعه بوده و در تاریخ 22 نوامبر 2019 برابر با 1 آذر 98 توسط شرکت Bethesda منتشر میشود.