عنوان «DOOM» (دووم) در پی به ارمغان آوردن تجربه بازی با 60 فریم بر ثانیه در رزولوشن 1080p بر روی همه پلتفرمها است. در ادامه با بازیسنتر همراه باشید.
با توجه به اظهارات «اید سافتویر» سازنده بازی، شما میتوانید انتظار رندر شدن دووم با موارد ذکر شده را در کنسولهای نسل هشتمی نیز داشته باشید. «Billy Khan»، برنامه نویس ارشد پروژه در بلاگ رسمی «بتزدا» چنین اذعان داشت:
«ما میخواهیم بازیکنان را از چگونگی اجرای جلوههای بصری خیره کننده DOOM و بازیهای بر اساس «idTech 6» (ایدتک)، با 60 فریم بر ثانیه در کیفیت تصویری 1080p متعجب سازیم، و این در حالی است که دیگر عناوین حتی قادر نیستند تا به چنین ظاهر گرافیکی با اجرای بازی بر پایه 30 فریم بر ثانیه دست یابند.»
وی افزود:
«هدف ما این است که بهترین جلوههای بصری را برای اجرا در 1080p/60fps حاصل کنیم.»
البته به طور خاص در مورد نسخه رایانههای شخصی صحبتی صورت نگرفته ولی به طور حتم قابلیت اجرا با رزولوشن بالاتر قابل پشتیبانی است. هر چند بحث فریمریت همچنان مشخص نیست، ولی تا به حال بسیاری از عناوین بر پایه idTech، به طور پیش فرض قابل اجرا در فریمی بالاتر از 60 نبودهاند.
Khan افزود که موتور پایه بازی، idTech 6، از تکنولوژیهای نوین گرافیکی همچون «رندر مبنی بر فیزیک» (physically-based rendering) و «نورپردازی پویا» بهره میبرد و «به طراحان اجازه میدهد تا شخصیتها و محیطهایی واقعگرایانه و خیره کنندهتر را خلق کنند.»
تیم تکنولوژی بازی بسیاری از کارمندان سابق استدیو «کرایتک» را استخدام کرده است، کسانی که بسیاری از آنها سابقه فعالیت بر روی موتور «کرایانجین» را در کارنامه خود دارند.
DOOM، روز سیزدهم می برای سه پلتفرم اصلی منتشر خواهد شد.