u logo.jpeg
Don Poole یکی از کارمندان سابق Naughty Dog که به عنوان مدل ساز محیطی در این استودیو مشغول به کار بود گفت که اگر سونی از طرف موفقیت های عناوین شوتر روی کنسول X360 تحت فشار نبود،عنوان Uncharted می توانست یک عنوان Fantasy باشد.
طی آخرین مصاحبه ای که در مجله ی Play به چاپ رسیده،Poole گفت که سونی از آن ها خواسته تا جنبه ی خیالی را از بازی حذف کنند و آن را بیشتر واقع گرایانه بسازند.
ایشان اذعان داشتند:"ما در مورد یک بازی واقع گرایانه تر از نظر مدل سازی و محیط صحبت می کردیم،ولی طرح های اولیه ی بازی بسیار با آنچه در انتها داشتیم متفاوت بود.به عنوان مثال یکی از آن ها دنیایی پوشیده از جنگل بود که قهرمان داستان در زیر زمین زندگی می کرد و بازی مملو از المان های تالکینی(J.R.R.Tolkien) بود.سونی ما را مجبور می کرد بازی را از همه جهت واقع گرایانه تر بسازیم.آن زمان بازار تغییرات زیادی کرده بود.شوتر ها حکم رانی می کردند.سونی بسیار مایل بود که وارد این بازار شود و به همین خاطر تمام استودیو های زیر نظرش را برای این منظور تحت فشار قرار می داد."
Poole گفت که این فشارهای سونی برای واقع گرایانه تر کردن بازی ها نه تنها به Naughty Dog،بلکه به تمام استودیو های مربوط به سونی وارد بود!
"این فشار های بزرگ که از طرف سونی نه فقط به ND بلکه به تمام استودیو های توسعه دهنده ی سونی وارد بود،این بود که بازی هایی بسیار واقع گرایانه تر برای Play Station 3 بسازند.فشار ناشی از موفقیت های XBOX با شوترهایش در آن زمان واقعا یک فشار بزرگ در سیاست ها و مسیر حرکت ما بود.این فشارها برای واقع گرایانه کردن Uncharted با مخالفت های داخلی زیادی روبرو شد.بیشتر از سمت افراد قدیمی که در پروژه های Crash و Jack دخالت داشتند؛اما افسوس که این جنگی بود که باخت ما در آن حتمی بود."