اخبار بازی

تمرکز بازی Death Stranding بر داستان‌سرایی است

بازی Death Stranding

تمرکز بازی Death Stranding به مانند تمامی آثاری که پیش از این هیدئو کوجیما تولید کرده روی روایت داستان خواهد بود. این بازیساز بزرگ ژاپنی همواره در تمامی عناوین خود تمرکز ویژه و مهمی روی داستان داشته با این حال ضعف بخش داستانی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که ناامیدی مخاطبین از بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را به همراه داشت.

رویکرد سازندگان برای ساخت یک اثر جهان باز سبب شد تا در The Phantom Pain، مکانیک‌ها و گیم‌پلی در مرکز بازی قرار بگیرد و داستان به حاشیه رانده شود. اکنون Death Stranding، ساخته جدید کوجیما نیز رویکرد جهان باز را برای خود اتخاذ کرده و همین مسئله موجب شده تا بسیاری نگران شوند که این بازی هم به مشکلاتی مشابه Metal Gear Solid 5 دچار شود. اما به گفته خود کوجیما چنین موضوعی پیش نخواهد آمد. رئیس استودیو Kojima Productions به تازگی در گفتگویی که با 4Players داشته اظهار کرد که پس از کار روی بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain، بازگشت روی یک اثر خطی و به دور از ساختار جهان باز برای ایشان امکان‌پذیر نبوده است. پس از آن نیز ادامه داد که ایشان از ضعف داستان‌سرایی در عنوان قبلی خود آگاه بوده و اطمینان داد این مشکل برای محصول جدیدش به وجود نخواهد آمد.

بعد از تجربه ساخت یک بازی اکشن در ساختار جهان باز شما نمی‌توانید به راحتی به سایر موارد بازگردید. به دلیل وجود تعامل‌ها این چنین فکر می‌کنم. البته که برای ساخت یک بازی راه‌های دیگری برای مثال رویکرد خطی وجود دارد. اما پس از تجربه یک بازی با مقیاس جهان بسیار بزرگ، من نمی‌توانم به آن بازگردم.

مشکلی که وجود دارد به تکنولوژی مربوط می‌شود. از منظر تکنیکی دشوار است که یک بازی جهان باز تولید کنید. پلیر امکان آزادی بسیار زیادی در یک اثر جهان باز دارد. به همین دلیل هیچ وقت مطمئن نخواهید بود که پلیر در بازی چه کاری انجام می‌دهد. در این امر، داستان‌سرایی بزرگ‌ترین چالش در یک بازی جهان باز به شمار می‌رود. وقتی که آزادی در یک اثر زیاد می‌شود، می‌تواند منجر به این شود که اهمیت داستان و روایت آن از بین برود.

در Phantom Pain من نوعی تجربه را با استفاده از آغاز بازی به صورت خطی شروع کردم و هنگامی که جهان بازی، بزرگ و باز می‌شد داستان‌سرایی در آن محو می‌شد. برخی از طرفداران آثار من از این که داستان در بازی به حاشیه رانده شد چندان رضایت نداشتند. اما این بار، این کار یعنی ساخت بازی جهان باز بسیار آگاهانه انجام شده است.

به گفته کوجیما، تمرکز بازی Death Stranding هم‌چنان روی داستان خود بوده و علیرغم ساختار جهان باز، مشکل بازی قبلی برای آن پیش نخواهد آمد.

این بار هم در Death Stranding بزرگ‌‌ترین چالش و بزرگ‌ترین مانع بدین شرح بود که این اثر یک بازی جهان باز بوده و در عین حال، ما نمی‌خواهیم از اهمیت داستان در آن کاسته شود. از این رو طرفداران بازی‌های هیدئو کوجیما از آن ناامید نخواهند شد.

عنوان مورد بحث در تاریخ 8 نوامبر برابر با 17 آبان برای کنسول PlayStation 4 عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. همین که طرف میاد میگه رزیدنت اویل به خاطر داستان هست که به اینجا رسیده یعنی بیخیال بحث باهاش
    مرد حسابی همین اویل 2 ریمیک که همه ما خودمون رو پاره کردیم +s توش بگیریم به سلاح های خوب دست پیدا کنیم فقط و فقط و فقط به خاطر گیم پلی به شدت اعتیاد اورش هست طرف توی همین فروم داره میگه بیش از 10 بار اویل 2 رو تموم کرده
    الان داستان رو از کجات دراوردی؟؟؟؟؟
    بازی های توی این صنعت با گیم پلی بزرگ شدن و رشد کردن
    شورش در شهری که تمام سگا بازها باهاش خاطره دارن به خاطر کدوم بخشش بود؟؟؟
    دوربین مخفیه یا ما رو فیلم کردین؟؟؟؟
    تمام دنیا میدونه بازی های کوانتیک دریم کم طرفدارن و فروششون هم به گرد پای دیگر عناوین AAA نمیرسه دلیلش هم فقط گیم پلی هست چون شما دوست داری توی بازی دکمه بزنی و فیلم سینمایی نگاه کنی قرار نیست فکت صادر کنی
    تمام پیشرفت ها توی این صنعت بر پایه گیم پلی داره جلو میره
    گیم پلی هست که هر روز فلان سازنده از تغییر و ریسک و الهام ازش صحبت میکنه
    بازم میگم هیچ کس حاضر نیست به فیلم سینمایی 500 تومن بده مگه اینکه فقط طرفدار همون کات سین های طولانی و فیلم سینمایی باشه که من در عوض بهش پیشنهاد میکنم به جای اینکه 500 تومن بری پول حروم کنی از یوتیوب بگیر با 3 گیگ کارت رو راه میندازه
    خواهشا به خاطر علاقه شخصی به یک یا چند بازی فکت صادر نکنین و مهم ترین رکن یک بازی که گیم پلی باشه رو به حاشیه نبرین و به جاش به تماشای یک فیلم سینمایی بنشینید

  2. اصلا حوصله دوباره ۳۰ دقیقه ۴۰ دقیقه کات سین نداریم کوجیما تازه داشت عادتش میزاشت کنار D اون گیم پلی V واقعا تمام و کمال و بی نقص بود کلا دو راه در بازی های OW بیشتر وجود نداره یا داستان خیلی بهش اهمیت بدی و خطی طراحیش کنی مثل RDR2 که جاهای دیگه ضعف به وجود میاد یا بیخیال داستان بشی و داستان در سایه باشه

  3. [QUOTE=”B.F.M.V, post: 4621711, member: 91789″]
    نه دیگه الان دوباره جواب نمیده… ولی پایان دومو میتونی تو یوتوب ببینی

    البته دوستانی که بازی Braid رو تجربه نکردن حتما برن دنبالش (کاراکتر بازی راه بیفته و موزیک پخش بشه عاشق بازی میشین)

    ی عکس از محیط بازی میزارم تا هایپ شین 😀 برین دنبال یکی از بهترین و سخت‌ترین پازل پلتفرمر های ساخته شده
    [ATTACH type=”full”]114496[/ATTACH]
    [/QUOTE]
    تو یه ویدیویی دیده بودم این از اون دسته بازیایه که با دقت زیاد به داستان متوجه میشی که شخصیت منفی خودتی درست مثل لیمبو درست میگم؟

  4. [QUOTE=”Sepi_60, post: 4621453, member: 41884″]
    قطعا بازی های زیادی در تاریخ بودن که بر اساس گیم پلی پیش نرفتن، یا کمتر پیش رفتن. ولی اینکه بگیم اکثر بازیهای بزرگ اینطوری بودن خب غلطه
    [/QUOTE]
    اینکه درست فقط نمیدونم که چرا وقتی ما همین میگیم خیلیا [B][USER=59969] (Outer Heaven[/USER][/B]) جوش میارن و بعد اینکه [U]ضایع[/U] میشن هیچی نمیگن:| من خودم اکثر بازیای نینتندو رو بازی کردم و میدونم خوبیشون به داستانشون نیست(نمیگم بده) یا یجور رفتار میکنن انگار مثلا کوجیما خداس و بازیاش بی عیب خب این چه کاریه؟ دوستان دنبال دردسرن ظاهرا

  5. [QUOTE=”Cloud Strife, post: 4621526, member: 4591″]
    مگه داستان جدای از گیم پلیه؟
    [/QUOTE]
    ببین عزیز توضیح این جریان سخته ولی گیم پلی قطعا مهم ترین رکن بازی هست
    الن ویک داستان پردازی خیلی خوبی داره یا حتی کوانتوم بریک اما وقتی نمیتونه با گیم پلی ش گیمر رو از خودش زده نکنه حالا اصلا بگو داستان بهترین چیزی هست که تا حالا نوشته شده اما کارساز نیست
    کوانتوم بریک هم همین طور
    بازی های کوانتیک دریم بهترین مثال هست داستان های خیلی خوب اما گیم پلی فقط برو کلید بزن
    گیم پلی هست که منو پشت بازی نگه میداره وگرنه اگه فقط بخوایم داستان رو بررسی کنیم پاشیم بریم فیلم ببینیم بهتره

  6. [QUOTE=”Outer Heaven, post: 4621423, member: 59969″]
    انیمیشن بازیای کوجیما ضعیف و داستان های نینتندو کلیشه ای. عجب :-j
    [/QUOTE]
    واقعا میخوای بگی کنترل و انیمیشن های سری mgs خوبه؟(5 نمیگم چون خودتم میدونی بازی نکردم سعی نکن ازش استفاده کنی) لول دیگه فن بازی هم یه حدی داره من که خودم طرفدار بازای کوجیما ام قبول دارم که انیمیشناش غیر طبیعی و کنترل هاش تانکیه و این داستانشه که قشنگش میکنه نمیگم گیم پلیش بده اتفاقا خلاقانس که همه میدونن ولی انیمیشن ها به هیچ وجح خودت با اسپلینترسل مقایسش کن ببینم میگی کدوم بهتره………..
    درباره نینتندو هم بازی نکردی نظر نده خود نینتندو فنا هم میدونن خوبی بازیای نینتندو به داستانشون نیست تازه نگفتم داستاناش بده بنظرت کلمه کلیشه ای معنای بد بودن داستان میده؟

  7. اینکه گیم پلی مهم تره یا داستان بستگی به بازی و سازندش داره مثلا کوجیما گیم پلی بازیاش (از نظر انیمیشن و کنترل) هیچ وقت خوب نبوده و این داستان و کات سین های انقلابیش بود که ازشون شاهکار میساخت حالا برعکس تو بازیای نینتندو این گیم پلیه که ازش شاهکار میسازه نه داستان کلیشه ایش تو یسری هم هردو

  8. [QUOTE=”B.F.M.V, post: 4621361, member: 91789″]
    داستان و نحوۀ روایت اون… بنظرم مهم‌ترین بخش یک بازی بحساب میاد و بخش‌های دیگه از داستان تاثیر میگیرن و ساخته میشن.
    [/QUOTE]
    از اون حرفا زدی ها
    دیگه کی هست که ندونه مهم ترین بخش بازی گیم پلی هست
    مگه عزیز قراره فیلم تماشا کنیم که داستان بشه رکن اصلی
    مگه مریضیم 600 تومن بدیم که یه فیلم چند ساعته بازی کنیم؟
    گیم پلی حرف اول رو زده و میزنه و خواهد زد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا