تولید بازی Death Stranding طی 3 سال و با تیمی 80 نفره صورت گرفته
پیش از این در گذشته هیدئو کوجیما اظهار کرده بود که تولید بازی Death Stranding طی سه سال صورت گرفته. با این حال وقتی نمایشهای پولیش شده و چشگیر آن به همراه مقیاس جهان باز آن را در نظر میگیرید این موضوع بسیار قابل توجهتر از قبل به نظر میرسد. با توجه به IP جدید بودن بازی، اینگونه تصور میشد نیروی کاری بسیار بزرگی به صورت شبانه روز روی آن کار کردند تا توسعه و تولید بازی در چنین مدت زمان نسبتا کوتاهی به اتمام برسد حال آن که ظاهرا این گونه نیز نبوده است.
در گفتگو با وبسایت گیماسپات، هیدئو کوجیما اعلام کرد که تولید بازی Death Stranding توسط تیمی متشکل از 80 نفر درون استودیو Kojima Productions صورت گرفته که با توجه به استانداردهای تولید عناوین AAA، به صورت تکاندهندهای کوچک به نظر میرسد. مخصوصا وقتی محدوده و گستره آن را در نظر میگیرید. کوجیما در مصاحبه خود در رابطه با این که همواره در ساخت سریع بازیها خوب عمل کرده و تصمیمات مهم را به صورت داخلی و به شیوهای کارآمد اتخاذ میکند صحبت کرده که شامل ساخته جدید ایشان نیز میشود. همچنین برخلاف Metal Gear Solid 5، برای بازی جدیدش نیاز به توسعه انجین جدیدی نداشته و به جای آن از انجین مخصوص استودیو Guerrilla Games یعنی Decima استفاده کرد و همین مورد سبب شد تا روند کار با سرعت بیشتری انجام شود.
فکر میکنم ساخت بازی چیزی در حدود سه سال طول کشیده. من نمیتوانم در حال حاضر چیزی راجع به سونی بگویم. ممکن است 8 و یا 10 سال برای تولید عناوین فرست پارتی زمان لازم باشد که شامل شرکت نینتندو هم میشود. بیش از 8 سال است که روی ساخت بازی Cyberpunk مشغول به کار هستند. من بازی خود را طی سه سال تولید کردم. هنگامی که مشغول تولید Metal Gear Solid 5 بودم به زمان بیشتری نیاز داشتم زیرا باید انجین را هم توسعه داده و عناوین دیگری هم میساختم.
بنابراین اگر به مصاحبههای سه یا چهار سال پیش من رجوع کنید مشاهده میکنید من همچنان به مانند زمانی که در خصوص طراحی بازی صحبت میکردم استوار هستم. من در روشی که بازیها را در مدت زمان کوتاهی میسازم بسیار موثر و کارآمد عمل میکنم. در هر روز و در هر ساعت در حال تصمیمگیری هستم. هیچگاه نمیگویم “باید راجع به چیزی فکر کرده” و یا “بیایید در رابطه با آن فکر کنیم.” من در همان لحظه تصمیمم را میگیرم. بنابراین این یکی از دلایلی است که چندان امور مربوط ساخت را به خارج از استودیو محول نمیکنم. زیرا برای این مورد شما باید به جایی ایمیل بزنید و سپس منتظر پاسخ آن ایمیل بمانید. به همین دلیل است که من کارها را تا حد ممکن به صورت داخلی انجام میدهم.
یکی از دلایلی که توسعه بازی سریع صورت میگیرد به این دلیل است که من تمامی کارهای مربوط به برنامهریزی، طراحی، تولید و موارد دیگر را انجام میدهم و این امر به نوعی مرا مجبور میکند تا تصمیمات سریعی اتخاذ کنم. زمانی برای تاخیر وجود ندارد. در بسیاری از استودیوهای توسعهدهنده که یک تیم کار مربوط به طراحی باسفایتها و تیم دیگر کار مربوط به ساخت کاتسینها را انجام میدهد، فرایند کنار هم قرار دادن این موارد با بینظمی بسیاری صورت خواهد گرفت. تیم ما تنها متشکل از حدود 80 نفر است. در حالی که سایر تیمها دارای 300 الی 600 عضو هستند. بدین شرح است که در بازه زمانی کوتاهتر و با تعداد افراد کمتر، در کنار بازخوردهای مستقیمی که ارائه میکنم میتوانم بازی را در چنین مدت زمانی بسازم.
این عنوان مورد انتظار برای عرضه در تاریخ 8 نوامبر 2019 برابر 17 آبان 98 به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 برنامهریزی شده است.
[QUOTE=”vaan 2, post: 4634915, member: 42639″]
بله گروه های موسیقی موفق ، موسیقی مینواختن ! از ریتم و ملودی قابل درک و عرفی استفاده میکردند ! حالا بعضی مواقع مثل پینک فلوید تو آهنگ welcome to the machine از افکت برای صدای نخراشیده استفاده میکردند ، ولی همون انکر الاصوات هم ریتم به خصوصی داشتن!
دوما کوجیما برای بیان این افاضات مدیوم اشتباهی رو انتخاب کرده ، خوب خودش چند وقت پیش گفته بود ، ویدئو گیم هنر تعاملیه و نمیتونی مثل بقیه شاخه های هنری هر چی دلت خواست بسازی!
[/QUOTE]
حالا شما بزار بازی بیاد بعد پنبه اش بزن هنوز نه به دار نه به بار حکم اعدام هم صادر کردی رفت ! حتی اگه کول بری یا پیاده روی هم باشه بلاخره تا زمان تجربش نمیشه از الان حکم داد براش
البته مصاحبه کوجیما خیلی کاملتره ولی تو یک مصاحبه اش خیلی خوب گفته بود شما در این بازی تنهایی کاملا حس میکنید واقعا چه دنیایی ساخته کوجیما تک و تنها احتمالا از جنگل های سر سبز تا .. یک حالت عجیب و جالبی داره این بازی به روحیات من میخوره کاملا اطلاعاتش تا الان
[QUOTE=”m.d.makan, post: 4634522, member: 7597″]
این کاملا درسته، انجین آماده خیلی به روند توسعه بازی سرعت میده.
برای همین کمبود وقت بود که کوجیما یک تور گذاشت برای پیدا کردن انجین مورد نظر خودش.
هم بودجه ساخت انجین رفت تو جیب خودش یا سونی وهم زمان بیشتر به توسعه خود بازی اختصاص داد.
برای همچین استودیوئی که خیلی بزرگ نیست اگر میخواست انجین خودشون طراحی کنن، یکی 2 سال باید بیشتر از این منتظر DS میموندیم.
برای همین هست که خیلی از استودیوهای کوچکتر و یا مستقل رو آوردن به UE و امثالهم، تنها بهمین دلایل بالا.
========
از طرف دیگه این چیزی که ما دیدیم بیشتر این بود که از نقطه A میریم به B و این وسط با کوه، رود، تپه و سنگ و… پر شده.
کل دنیای بازی که مثل Tlou طراحی دستی با وسواس آنچنانی نشده، اصلا سبک بازی به همچین چیزی نیاز نداره.
[/QUOTE]
دیز گان هم تیمش خیلی کوچک بوده ولی خب کوجیما احتمالا سورمرابز های خوبی گذاشته تو بازیش و صرقا گشتن تو محیط چیز بدی نیست انجین دسیما تو Horizon که خیلی خوب نشون داد
[QUOTE=”SPILL, post: 4634697, member: 96017″]
کی گفته اینو ؟ چقدر واقعیت داره ؟
[/QUOTE]
خود استاد فرموده 😀 نصف اول بازی رو باید تحمل کنیم تا بازی برامون سرگرمکننده بشه!
یه سری مصاحبه ازش منتشر شده، برید بخونید نکات جالبی داره.
توی مصاحبه با گیماسپات خیلی راحت اومده گفته که بازی قراره هم نکات مثبت و هم نکات منفی داشته باشه و حرف جدیدشم اینه که احتمالا با ساختن نسخههای بعدی بتونه این بازی رو به یه ژانر جدید تبدیل کنه!
همینطور گفته اگه کسی بازی رو درک نکرد و خوشش نیومد اصلا براش مهم نیست 😀
[URL=”https://screenrant.com/death-stranding-really-fun-halfway-hideo-kojima/?utm_content=buffer05547&utm_medium=Social-Distribution&utm_source=SR-TW&utm_campaign=SR-TW”]Death Stranding Won’t Get Really Fun Until Halfway Through the Game[/URL]
;;)
[QUOTE=”mohsenebrahimi, post: 4634457, member: 144656″]
وقتی یک انجین از قبل اماده داشته باشن نصف کار میافته جلو الان بیشتر استودیو های AAA که بازی هاشون یکم طولانی میشه بخاطر اپدیت یا تغییر انجین اشون هست که زمان بره الان مثلا بازی بعدی راکستار خیلی زودتر میاد یا حتی هیلو های بعد کوجیما هم گفته سر MGS v خیلی وقت گذاشته رو طراحی انجین جدید احتمالا God of war بعدی هم خیلی زودتر از اونچه فکر کنیم ریلیز میشه چون بیشتر کارها الان انجام شده رو انجین
[/QUOTE]
این کاملا درسته، انجین آماده خیلی به روند توسعه بازی سرعت میده.
برای همین کمبود وقت بود که کوجیما یک تور گذاشت برای پیدا کردن انجین مورد نظر خودش.
هم بودجه ساخت انجین رفت تو جیب خودش یا سونی وهم زمان بیشتر به توسعه خود بازی اختصاص داد.
برای همچین استودیوئی که خیلی بزرگ نیست اگر میخواست انجین خودشون طراحی کنن، یکی 2 سال باید بیشتر از این منتظر DS میموندیم.
برای همین هست که خیلی از استودیوهای کوچکتر و یا مستقل رو آوردن به UE و امثالهم، تنها بهمین دلایل بالا.
========
از طرف دیگه این چیزی که ما دیدیم بیشتر این بود که از نقطه A میریم به B و این وسط با کوه، رود، تپه و سنگ و… پر شده.
کل دنیای بازی که مثل Tlou طراحی دستی با وسواس آنچنانی نشده، اصلا سبک بازی به همچین چیزی نیاز نداره.
[QUOTE=”vaan 2, post: 4634445, member: 42639″]
این ۸۰ نفر به هیچ وجه با شواهد جور در نمیاد، مگه اینکه بخش عمده ای از بودجه بازی رو داده باشن ستاره های هالیوودی!
[/QUOTE]
وقتی یک انجین از قبل اماده داشته باشن نصف کار میافته جلو الان بیشتر استودیو های AAA که بازی هاشون یکم طولانی میشه بخاطر اپدیت یا تغییر انجین اشون هست که زمان بره الان مثلا بازی بعدی راکستار خیلی زودتر میاد یا حتی هیلو های بعد کوجیما هم گفته سر MGS v خیلی وقت گذاشته رو طراحی انجین جدید احتمالا God of war بعدی هم خیلی زودتر از اونچه فکر کنیم ریلیز میشه چون بیشتر کارها الان انجام شده رو انجین