هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) کارگردان بازی Death Stranding اخیرا در پنلی در رویداد Comic-Con 2019 حضور به عمل آورد تا در رابطه با مبحث داستانسرایی به گفتگو بپردازد. در همین پنل، این بازیساز مولف اطلاعاتی در خصوص ساخته مورد انتظار خود در استودیو Kojima Productions به اشتراک گذاشت که شامل منابع الهام عناصر پیمایشی در بازی میشود.
اگرچه تاکنون المانها و عناصر منحصر به فرد بسیاری را در بازی Death Stranding مشاهده کردهایم یکی از مکانیکها که به طور مشخص خود را نمایان میکند نردبان انعطافپذیر و تاشویی است که شخصیت اصلی استفاده میکند. در آخرین تریلر منتشر شده از بازی، شخصیت اصلی یعنی سم که نورمن ریداس (Norman Reedus) نقش آن را ایفا میکند در حال استفاده از این نردبان به منظور بالا رفتن از یک تپه مشاهده میشود. این مکانیک از جمله موارد خاص هیدئو کوجیما است اما اکنون مشخص شده که این مسئله به نوعی برداشت و ادای احترامی به بازیهای قدیمی است.
کارگردان بازی Death Stranding تاکید کرد که نردبان و طنابی که در بازی به عنوان آیتمها و عناصر انتقال مورد استفاده قرار میگیرند نوعی ادای دین به بازیهای قدیمی مانند Super Mario و Donkey Kong محسوب میشود. کوجیما ادامه داد که در این بازیها، پلیر میتوانست با بهرهگیری از طناب و یا نردبان به ارتفاع بالاتری دست پیدا کند. از این رو علاقه داشت تا اثری با رویکردی مشابه توسعه دهد.
اگرچه به کوجیما معتقد نیست که بخش اعظمی از Death Stranding به مانند Donkey Kong است اما این یک مکانیک مشخص از بازیهای قدیمی الهام گرفته شده و وارد فضای سهبعدی شده است. واضح است که استفاده از نردبان در Death Stranding بسیار بیشتر از Super Mario است. با این حال ایده و الهام گرفتن کوجیما از چنین بازیهایی در ساخته خود بسیار جالب به شمار میرود. چنین مواردی، مکانیکهای کلاسیک کوجیمایی مانند سیستم Fulton مورد استفاده در مجموعه Metal Gear Solid را یادآور میشود.
عنوان Death Stranding در تاریخ 8 نوامبر 2019 برابر با 17 آبان 98 توسط شرکت سونی برای کنسول PlayStation 4 منتشر میشود.