اخبار بازی

آزادی نه در داستان بلکه در گیم‌پلی بازی Death Stranding ارائه می‌شود

بازی Death Stranding

به گفته هیدئو کوجیما ایشان می‌خواهد نوعی از آزادی را در گیم‌پلی بازی Death Stranding ارائه کند که تنها بازی‌های جهان‌باز از عهده انجام آن بر می‌آیند. به طوری که پلیر این آزادی را داشته باشد که هر کجا که می‌خواهد در بازی برود و ماموریت‌های آن را از راه‌های مختلفی انجام دهد. با این حال هنگامی صحبت به داستان‌سرایی و روایت داستان کشیده می‌شود ایشان می‌خواهد تا اثرش مسیر مشخصی را طی کند و انتخاب پلیر نباید در داستان آن تاثیری ایجاد کند.

ایشان در گفتگو در پنلی در رویداد EGX Berlin درباره اراوه آزادی در گیم‌پلی بازی Death Stranding توضیح داد:

به مانند یک بازی اکشن جهان‌باز، شما می‌توانید هر جایی بروید و هر کاری انجام دهید. و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه کاری انجام دهید. اگر نتوانید پس بازی چندان لذت‌بخش نخواهد بود درست است؟ اما درباره داستان و داستان‌سرایی باید بگویم که این امر باید به مانند سرنوشت باشد.

اگر سرنوشت یا تقدیر یک شخصیت این است که بمیرد، پلیر نمی‌تواند از آن جلوگیری کند. این یک تقدیر است. بنابراین آزادی گیم‌پلی و سرنوشت اشاره شده هنگامی که وارد داستان می‌شوند، من به نوعی باید تلاش کنم تا تعادل را میان این دو دنیا برقرار کنم. برقراری تعادل میان این دو کار سختی است اما من فکر می‌کنم راهی برای انجام آن وجود دارد.

کوجیما در ادامه اظهار کرد که گاهی‌اوقات، برخی از المان‌های محصولش را با توجه به بازخوردی که از سوی مخاطب دریافت می‌کند تغییر می‌دهد اما در رابطه با داستان و روایت آن، ایشان همیشه داستانی را که می‌خواهد را بازگو می‌کند بدون آن که تغییری در آن ایجاد کند.

طرح داستان یا موردی که واقعا جدید است، باید خودم آن را ایجاد کنم. در بازی‌ها، کاربران آن‌چه را که خروجی و بازی نهایی را می‌سازد کنترل می‌کنند. بنابراین من باید راجع به رابط کاری و یا گیم‌پلی فکر کنم و به همین دلیل به کاربران و نظرات آن‌ها گوش می‌کنم زیرا گیمرها بخشی از آن محسوب می‌شوند و آن‌ها باید بازی را تجربه کنند. به همین دلیل بررسی‌های زیادی انجام داده و صحبت‌های مخاطبین را در نظر می‌گیرم و تغییراتی در آن‌ها ایجاد می‌کنم. اما این موضوع برای داستان و طرح آن صدق نمی‌کند. این مورد تنها توسط خود من صورت می‌گیرد.

بازی Death Stranding روز آینده مورخ 8 نوامبر برابر 17 آبان برای کنسول PlayStation 4 عرضه می‌شود و در تابستان 2020 هم برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا