به نظر میرسید توسعه بازی Death Stranding توسط هیدئو کوجیما دقیقا همان ایده و پروژهای باشد که ایشان پس از سالها کار روی فرنچایز Metal Gear Solid و ساخت نسخههای دنباله فراوانی از آن، در ذهنش پرورش میداده و قصد داشته به محض کسب آزادی، برای ساخت آن اقدام کند اما ظاهرا این گونه نبوده است.
کوجیما در مصاحبه جدیدش توضیح داده که چگونه پس از جدایی از شرکت کونامی، ایشان و استودیو Kojima Productions کوچک تازه تاسیسشان ایدهپردازی برای کار بعدیشان را آغاز کرده و این مسئله که بازی Death Stranding در واقع آخرین ایدهای بود که ایشان قبل از شروع ساخت در ذهن داشته است. در حقیقت کوجیما اظهار کرد که برای ساخت و توسعه بازی Death Stranding باید ایده تولید یک پروژه دیگر را رها میکرده و شاید دیگر هرگز نتواند به ساخت آن اقدام کند.
در سال گذشته ما تنها تعداد انگشت شماری در یک استودیو کوچک بودیم و در ماه ژوئن همان سال بدون آن که تمامی جوانب بازی را بشناسیم و بدانیم این پروژه از چه قرار است شروع به طراحی آن کردیم. این امر شبیه یک ماراتن است که وسط مسیر همیشه دشوارترین بخش آن به حساب میآید. شروع ماراتن آسان است و همه افراد سرشار از انرژی هستند و سپس وسط مسیر از راه میرسد و شما نمیتوانید انتهای مسیر را مشاهده کنید و تصور میکنید که هیچ پایانی نیز وجود ندارد و این موضوع بسیار فرسایشی است. اما حقیقتا هر چه به انتهای راه نزدیکتر میشوید پایان راه را بیشتر مشاهده میکنید و قدرت بیشتری کسب میکنید. من ایدهها و طرحهای بسیاری داشتم و اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که Death Stranding اولین مورد آنها نبود و تقریبا جزو آخرین آنها محسوب میشد. بازی دیگری وجود داشت که من باید ایده آن را رها میکردم و احتمالا هرگز به ساخت آن باز نخواهم گشت. بنابراین اینگونه بود که بازی Death Stranding متولد شد.
پیش از این نیز متوجه شده بودیم که کل بازی در بازه زمانی اندک قابل توجهی شکل گرفته است. این موضوع وقتی قابل توجهتر میشود که این موضوع را در نظر بگیریم هیدئو کوجیما همواره مایل است زمان زیادی را برای تولید آثارش اختصاص دهد. همچنین کوجیما به سادگی توانسته ایدههای قدیمیتر خود از آثار قبلیاش مانند پروژه کنسل شده Silent Hills را به Death Stranding منتقل کند. این اثر مورد انتظار در تاریخ 8 توامبر 2019 برابر با 17 آبان 98 برای کنسول PlayStation 4 منتشر میشود.