اخبار بازی

واکنش کوجیما به خطاب شدن بازی Death Stranding به شبیه‌ساز پیاده‌روی

بازی Death Stranding

تمامی جوانبی که تاکنون هیدئو کوجیما از بازی Death Stranding به نمایش گذاشته سبب شده تا بر سوال‌های مخاطبین پیرامون این بازی افروده شود. عناوین کوجیما همواره کمی عجیب و همراه با عناصر سورئال هستند و ساخته جدید ایشان و استودیو Kojima Productions نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بدین ترتیب تاکنون هر بار که کوجیما سعی کرده توضیحاتی پیرامون بازی خود به اشتراک بگذارد اوضاع تنها پیچیده‌تر شده است. تمامی این موارد در حالی است که عده قابل توجهی از مخاطبین پس از نمایش‌های اخیر گیم‌پلی بازی، آن را تنها یک شبیه‌ساز پیاده‌روی ساده خطاب می‌کنند. امری که اکنون سازنده بازی نیز به آن واکنش نشان داده است.

در جریان نمایشگاه Tokyo Game Show 2019، وبسایت گیم‌اینفورمر در گفتگویی مفصلی که با کوجیما داشت از ایشان پرسید که چگونه خالق Metal Geaar، وظایف مربوط به امور و کارهای روزمره و دنیوی را در این بازی به امری لذت‌بخش و فان تبدیل کرده است. امری که سبب شد کوجیما در خصوص آن و کسانی که به بازی انتقاد می‌کنند توضیحاتی ارائه کند.

در گذشته حتی زمانی که بازی‌ها به صورت جهان باز بودند در زمینه حد و مرز مکان‌ها محدودیت‌هایی وجود داشت و از حدی بیشتر نمی‌توانستید در یک مکان پیشروی کنید. برای مثال سازندگان دره‌هایی در بازی خود قرار می‌دادند که پلیر نمی‌توانست در آن وارد شود. اما در این بازی شما می‌توانید به هر جایی بروید. مسیر خود را مشخص می‌کنید و می‌خواهید بدانید خارج از محدوده این مکان چه چیزهایی وجود دارد. اگر من اکنون تنها چنین حرفی را بزنم به نظرم شما متوجه آن نخواهید شد اما هنگامی که شروع به تجربه بازی کنید صرفا راه رفتن درون محیط بازی بسیار لذت‌بخش است. هنگامی که من افرادی که بازی را تست می‌کردند و یا اعضای تیم را زیر نظر می‌گرفتم دیدم آن‌ها در ابتدا متوجه بازی نشده و سر از آن در نمی‌‍آورند. اما هنگامی که آن‌ها واقعا شروع به تجربه بازی کنند خواهند دید که صرفا قدم زدن و راه رفتن در این فضا تا چه اندازه لذت‌بخش و مهیج خواهد بود.

در حال حاضر تمامی افراد خواهند گفت این بازی یک شبیه‌ساز پیاده‌روی است! دقیقا مانند زمانی که من برای اولین بار یک بازی مخفی‌کاری ساختم و عرضه کردم. چنان‌چه 100 نفر یک اثر را تجربه کنند و همه 100 نفر بگویند این بازی لذت‌بخش و مهیج است یعنی این ژانر و این نوع بازی پیش از این وجود داشته است. اما ساخته من، ژانر جدیدی است همان‌طور که مخفی‌کاری برای اولین بار ژانر جدیدی به شمار می‌آمد و به همین دلیل افرادی وجود خواهند داشت که سر از آن در نخواهند آورد و زمانی طول خواهد کشید تا ارزیابی‌های واقعی به اشتراک گذاشته شوند.

بازی Death Stranding در تاریخ 8 نوامبر 2019 برابر 17 آبان 98 به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 منتشر می‌گردد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا