اخبار بازی

دست رد سازنده بازی DARQ به پیشنهاد Epic Games

بازی DARQ

به تازگی سازنده بازی DARQ که محصولش را هم چند روز پیش در استیم عرضه کرد توضیحاتی در خصوص پیشنهاد Epic Games مبنی بر انحصاری شدن این اثر ترسناک و دست رد زدن به آن ارائه کرده است.

اگر یک راه وجود داشته که توسعه‌دهندگان مستقل بخواهند پیرامون خود و مخاطبین‌شان جنجال ایجاد کنند قبول پیشنهادهای در انصار در آوردن بازی‌ها از سوی Epic Games Store است. اگرچه این پیشنهاد ممکن است امنیت مالی برای سازنده به همراه داشته باشد اما همواره مجبور است سیل عظیمی از انتقادات و جنجال‌ها را به جان بخرد. به همین دلیل هم بوده که توسعه‌دهنده بازی ترسناک DARQ حاضر نشده پیشنهاد انحصاری شدن محصولش را قبول کند.

ولاد مارهولتس (Wlad Marhulets) تنها توسعه‌دهنده و سازنده بازی DARQ توضیح داد که چرا پیشنهاد Epic را نپذیرفته است. پیشنهادی که تنها چند روز پس از انتشار تریلر بازی که با تاریخ عرضه آن در استیم همراه بود صورت گرفت. مارهولتس با اشاره به این که اگرچه پول را دوست دارد اما مایل است تا مدت زمان زیادی در صنعت بازی به کار خود ادامه دهد و قبول کردن پیشنهاد Epic Games چندان برای استودیو شخصی‌اش یعنی Unfold Games تصمیم درستی به شمار نمی‌رفته است.

من دوست دارم تا مخاطبین و مشتری‌های بازی من اطمینان داشته باشند که حرف من ارزشی دارد. مخصوصا وقتی شما خبر مهمی مانند تاریخ عرضه بازی را به اعلام می‌کنید.

مارهولتس به این نکته اشاره کرد که محصول او از سال 2018 در استیم وجود داشته و حذف کردن آن، ناراحتی طرفداران بازی را به دنبال می‌داشت. نکته‌ای که صحیح هم بوده و برای بسیاری از بازی‌هایی که در انحصار Epic Games Store در آمدند، پیش آمده است. حتی بسیاری از بازی‌های بزرگ و AAA هم برای ایجاد چنین تصمیمی مورد انتقاد فراوان واقع شدند که از میان آن‌ها می‌توان به Borderlands 3 و Metro Exodus اشاره کرد.

سخت نیست که بتوان تصور کرد مارهولتس به دلیل اجتناب و دوری از چنین انتقادها و بازخوردهایی دست رد به سینه Epic Games زده است. امری که برای مثال برای بازی Ooblets ساخته استودیو Glumberland پیش آمد و پس از اعلام انحصاری بودن این بازی در استور Epic، با انواع انتقادات، آزار و اذیت‌ها و حتی تهدید به مرگ هم مواجه شدند. مسئله‌ای که سازنده بازی DARQ هم در ایمیل خود به Epic به آن اشاره کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا