استودیو CD Projekt RED سازنده بازی Cyberpunk 2077 از زمان اعلام اول شخص بودن ساخته مورد انتظار خود که استقبال و واکنش متفاوت و و بعضا ناخوشایند طرفداران را به همراه داشته، در دفعات متعدد توضیحات فراوانی پیرامون آن ارائه کرده و از تصمیم خود دفاع کرده است.
با توجه به این که بازی تمرکز زیادی روی قابلیتهای شخصیسازی کاراکتر اصلی دارد مسلما بسیاری از طرفداران دوست دارند شخصیت خود را پس از شخصیسازی، بیشتر در طول بازی مشاهده کنند که در زاویه دید اول شخص، چنین فرصتی چندان مهیا نمیشود و همین مسئله نیز نارضایتی مخاطبین را به دنبال داشته است. با تمامی این توضیحات، طراح مراحل این بازی در گفتگوی اخیر خود اظهار کرد که اول شخص بودن بازی، تصمیم درستی برای چیزی است که استودیو CD Projekt RED در حال انجام آن است.
مکس پیرز (Max Pears) طراح مراحل تیم سازنده در گفتگو با وبسایت VGC اظهار کرد که درک میکند چرا برخی از مخاطبین از این رویکرد سازندگان مبنی بر اول شخص بودن بازی استقبال نمیکنند. اما ایشان اطمینان میدهد که برای اتخاذ این تصمیم، فکر زیادی صورت گرفته است. به عقیده ایشان، اول شخص بودن بازی، احساس قدرتمندی به پلیر میدهد که آنها واقعا در بازی و کاراکتر خودشان حضور دارند.
امیدوارم که مخاطبین درک کنند که ما در مورد این موضوع فکر کرده و منطقی برای این فرآیند وجود دارد. ما این ساختار را به صورت تصادفی در بازی پیاده نکردیم و تفکر بسیار زیادی در مورد آن صورت گرفت.
سازنده بازی Cyberpunk 2077 ادامه داد:
در دمویی از بازی که سال گذشته به اشتراک گذاشته شد، شما سیستم دیالوگهای تعاملی آن را مشاهده کردید که در آن یک شخصیت، اسلحهای را درست در مقابل صورت شما قرار داد. من فکر نمیکنم این تاثیر لزوما به همین شکل در زاویه دید سوم شخص روی پلیر ایجاد شود.
در این لحظه است که احساس میکنید این داستان شما و شخصیت شماست.
عنوان مذکور در تاریخ 16 آپریل 2020 برابر با 28 فروردین 99 برای کنسولهای Xbox One و PlayStation 4 و پلتفرمهای کامیپوترهای خانگی و گوگل استیدیا انتشار مییابد.