صحبت های زیادی تا کنون پیرامون نحوه پیشتیبانی سیستم Cloud در Xbox One به میان آمده است. اما شاید مهم ترین سوال این باشد: آیا تمامی بازی ها از سرورهای جداگانه بهره می برند یا اینکه Cloud به صورت پایه صرفا در بازی ها کاربرد دارد؟
معمار ارشد کنسول Xbox One آقای Marc Whitten در مصاحبه خود با OXM پیرامون این موضوع صحبت کرده اند و گفته اند: "هر عنوانی می تواند از مزایای Cloud بهره ببرد. Cloud برای سازندگان ما مانند یک ابزار در جعبه ابزار است تا ایده ها و اهداف خود را به راحتی عملی کنند."
مدیر ارشد محصولات شرکت مایکروسافت آقای Mike Lavin نیز درباره Cloud گفته اند: "سیستم رایگان Cloud در Xbox One مزیت های ناعدالانه در بخش چندنفره را از بین می برد. ما به دلیل ارائه این همه قدرت پردازش رایگان به سازندگان، از میزبانی مبتی بر سرورها دفاع می کنیم. شما بخش کثیری از آن در Forza Motorsport 5 خواهید f,n. این بازی بر اساس کار با سرورها ساخته شده است. با این وجود مشکلات شما با روتر و سود بردن دیگران از موقعیت، حذف می شود. زمانی که بازیکن ها از cloud بهره ببرند شاهد افت چشم گیری در به وجود آمدن مشکلات خواهیم بود."
Xbox One برای 13 کشور در تاریخ 22 نوامبر عرضه خواهد شد.