CD Projekt: پلتفرم PC ممکن است همیشه پلتفرم اصلی نباشد
استودیو CD Projekt RED طراح عنوان The Witcher 3 بیش از همه به خاطر تعهد بهPC شناخته می شود، اما در مصاحبه ای جدید Adam Badowski مدیر عامل این استودیو عنوان کرده است که این استودیو توان خود را بر روی پلتفرم های دیگر نیز معطوف خواهد کرد. آقای Badowski در این مورد می گوید: "پلتفرم PC در ساخت عنوان Witcher 2 پلتفرم اصلی بود آن هم به این خاطر که از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند بود اما این مساله در آینده ممکن است تغییر کند." وی در ادامه می گوید: "ما چیز های بسیاری در مورد نسل آینده پلتفرم ها می دانیم که البته اکنون نمی توانیم در مورد آن نظری بدهیم، اما استراتژی ما این است که سعی کنیم به حداکثر کیفیت بر روی یک پلتفرم برسیم، تا بتوانیم از نقاط قوت خاص آن در جهت پیشرفت بازی استفاده کنیم. معمولا ضعیف ترین پلتفرم کیفیت رابرای پلتفرم های دیگر تعریف می کند، اما رسیدن به نهایت کیفیت بصری به عنوان نشان تجاری استودیو ما شناخته می شود پس می باید بر روی هر پلتفرم به صورت جداگانه و تا حد ممکن به کیفیت بالا نزدیک شویم." آقای Adam Badowski در ادامه گفته است طراحی فنی در مقیاس بزرگ مانند استفاده از موتور بازی برای DirectX 11 یا معماری ویندوز 64 بیتی جهانی شده است اما سازنده می خواهد که هر پلتفرم به صورتی متفاوت ساخته شود.
وی در ادامه می افزاید: "پلتفرم PC در هر لحظه اجازه کار های بسیاری را به ما می دهد، اما در کنسول ها باید پله به پله جلو رفت. در آینده متحد کردن امکانات ساده تر خواهد بود. بعضی چیز ها مانند کنترل در بازی را هم چنان باید برای پلتفرم ها تعریف کنیم اما پلتفرم های جدید در حال نزدیک شدن به هم از لحاظ سخت افزاری هستند. شرکت CD Projekt RED هم اکنون در حال کار بر روی The Witcher 3: Wild Hunt و Cyberpunk است که هر دو انتظار می رود برای PC و کنسول های نسل بعد عرضه گردند.