John Carmack مغز متفکر پروژه Oculus Rift که برای پیشرفت این پروژه، از استدیوی id Software جدا شد، معتقد است که تمام کسانی که این وسیله را امتحان کردهاند بسیار از تجربه راضی بوده و شروع به تعریف از آن کردهاند.
Carmack در طی این مصاحبه که به تازگی Fortune منتشر کرده است توضیح میدهد که چه چیزی او را به سمت Oculys Rift کشاند و چرا این وسیله همانند همتایان قبلی خودش شکست نمیخورد:
"OR از آنجا محبوب شد که توانست رویهای جدید را با استفاده از نمایشگری کوچک و یک سنسور حرکتی با کمترین تاخیر، در تکنولوژی طی کند. این با وسایل قدیمی فرق دارد که باعث حالت تهوع شما میشد. هر کس که شانس امتحان این محصول را داشت، کاملا به آن اعتقاد دارد."
Carmack اضافه میکند که هدف اصلی تنها رهایی از محدودیتهای واقعیت است:
"امتحان یک VR قابل حمل همانند اولین باریست که از یک VR با کیفیت بالا (اما ثابت) استفاده کردید. تجربه آن حسی از آینده است، این یک طرح تخیلی بوده که به واقعیت پیوسته و این تنها شروع کار است"