به دنبال انتشار اولین تریلر توسط شرکت کپکام، واکنشها پیرامون بازی Project Resistance که نسخه جدیدی از مجموعه Resident Evil به شمار میرود به دو دسته تقسیمبندی شد. اگرچه عدهای از معرفی این بازی راضی به نظر میرسیدند اما در مقابل، بخش عمده و قابل توجهی از طرفداران نارضایتی خود را در خصوص این بازی که تمرکز خود را روی حالت چند نفره Co-op و ساختار 4 پلیر در مقابل یک قرار داده است ابراز کردند.
همین مسئله اکنون موجب شده تا مت واکر، تهیهکننده شرکت کپکام به طور عمومی به انتقادات پیرامون بازی Project Resistance واکنش نشان دهد. واکر ضمن اشاره به این موضوع که نارضایتی طرفداران را که خواستار بازی جدیدی به همراه وفاداری به ریشههای این مجموعه هستند درک میکند اظهار کرد که شرکت کپکام باید بتواند در کنار بهروزرسانی تجربههایی که مخاطبین از آنها انتظار دارند، گیمپلیهای جدید را امتحان و ارائه کرده و به بسط و گسترش آنها بپردازد.
به عنوان یک کپمانی، ما نیازمند این موضوع هستیم که گیمپلی محصول خود را گسترده کرده و آن را شاخ و برگ داده و تلاش کنیم حالتهای جدیدی از آن را در کنار بهروزرسانی تجربهای که مخاطبین از ما انتظار دارند ارائه کنیم. اگر ما تنها یک نوع محصول را دوباره و چند باره عرضه کنیم افراد اشتیاق خود را نسبت به ساختههای ما از دست میدهند. Project Resistance نیز این کار را به شیوه بسیار مهیجی انجام میدهد.
مهمترین بخش این بازی نیز بدین شرح است که اگر یک عنوان سنتی نباشد اما همچنان یک تجربه در ژانر وحشت و بقا محسوب میشود. من فکر میکنم وقتی ما نسخهای از یک مجموعه تولید میکنیم که به روح و هسته اصلی آن وفادار نیست دچار اشتباهات و آشفتگیهایی میشویم اما این پروژه به درون این تله نخواهد افتاد.
من نمیتوانم تا تست بتا خصوصی آن صبر کنم تا افراد بیشتری آن را تجربه کنند و متوجه شوند این پروژه، ضمن ارائه تجربهای جدید، دارای همان حس وحشت و بقا در هسته اصلی خود است. کسانی که تاکنون آن را بازی کردند در خصوص آن نظر مثبتی داشتند و امیدوارم در طول تست بتا نیز تعداد مخاطبین بیشتری از آن لذت ببرند.
این بازی برای پلتفرمهای PlayStation 4، Xbox One و کامپیوترهای خانگی در حال ساخت و توسعه بوده و تست بتا خصوص آن نیز از تاریخ 4 الی 7 اکتبر برگزار میشود. تاکنون زمان انتشار مشخصی برای این بازی اعلام نشده است.