Bungie: نقد بازی های همیشه آنلاین بسیار سخت است
Pete Parsons معاون ارشد استدیو بازیسازی Bungie طی یک مصاحبه با سایت GamesIndustry عنوان کرد که بازی های تمام آنلاین مثل Destiny برای نقد کردن بسیار سخت هستند.
بازی Destiny نقد های نسبتا خوبی دریافت کرد اما با اینحال نقدهای بسیار پایین و بدی را نیز دریافت کرد که مطمئنا از یک عنوان بزرگ و پرخرجی مثل این بازی انتظار نمیرفت.
با وجود نقد های نه چندان عالی و نظرات بسیار بدی که در اکثر سایتها در مورد این بازی وجود داشت، Destiny تا 3 ماه بعد از عرضه نیز فروش بسیار فوق العاده و چشمگیری را داشت.
Pete Parsons در ادامه گفت:
"این کاملا واقعیت دارد که افرادی که بسیار سخت گیر و نکته سنج در رابطه با بازی بودند ولی هنوز هم در حال انجام بازی هستند و از آن لذت میبرند. هستند بازی هایی به مانند Destiny که اخیرا معرفی و عرضه شدهاند و واقعا سخت است که بطور مداوم ساعتها به انجام بازی بپردازید و بخواهید یک نقد جامع از این مدل بازی ها بنویسید، درست است؟"
او عنوان کرد:
"اگر به شخصه خودم یک منتقد بودم واقعا بسیار سخت و طاقت فرسا بود که این کار را انجام دهم و راه دیگری نیز وجود ندارد. شما به سختی میتوانید در مدت زمان کم تمامی تجربه های فوق العاده بازی را کسب کنید، از مراحل اصلی گرفته تا مراحل PvP (بازیکن بر علیه بازیکن) و گشت و گذار در نقشه های بزرگ بازی و… . پس من میخواهم که یک سوال بزرگ بپرسم و آن هم این است که بازیهایی به مانند Destiny در آینده چگونه قرار است مورد نقد و بررسی گیرند؟"
این سوال بسیار جالبی است به عنوان مثال میتوان شرکت Ubisoft را مثال زد که چند روز پیش اعلام کرد که تا روز عرضه نسخه ای از بازی The Crew را به منتقدان نمیدهد که این بازی هم یک عنوان تمام آنلاین است. با این وجود Ubisoft یک نسخه Beta را بصورت عمومی برای تمامی پلتفرم ها منتشر کرد تا مشتاقان بازی قبل از عرضه رسمی تصمیم خود را بگیرند.
آیا شما موافق حرف های Pete Parsons هستید؟ بنظر شما نقد این گونه بازیها غیرممکن است؟ راهکار نقد بازی های تمام آنلاین چیست؟