پس از عرضه عنوان «MassEffect: Andromeda» درسال قبل که با واکنش نه چندان خوب بازیکنان و منتقدین مواجه شد ،تعداد زیادی نگران عنوان بزرگ بعدی BioWareهستند.
کیسی هادسون ، کارگردان بازی ضمن اشاره به این موضوع در بیانیه ای اعلام کرد: از این که بسیاری از عنوان MassEffect:Andromeda راضی نبودند با خبر هستیم. مشکلات ریز و درشت بسیاری در پروسه ساخت این عنوان وجود داشت که باعث شد نتوانیم آن چیزی که بازیکنان از ما انتظار داشتند را عرضه کنیم.
هادسون در مورد نگرانی های به وجود آمده در مورد عنوان Anthem گفت:در BioWare همیشه هدف ما این بود که بهترین تجربه را چه از نظر داستانی و چه از نظر گیم پلی ارائه دهیم و هدف ما در این عنوان ساختن جهانی پویا همراه با داستان سرایی درجه یک خواهد بود .