Beland: فیشر همانند یک روح خواهد بود
در دومین قسمت از Comdevهای Splinter Cell: Blacklist، زک کوپر مدیر روابط عمومی استودیوی تورنتو این بار با Maxime Beland کارگردان هنری بازی به گفت و گو نشسته است. محور اصلی صحبت های این دو در مورد اهمیت مخفی کاری و نظر آقای Beland در این مورد است.
Beland مخفی کاری در Blacklist را به یک روح که مشغول شکار انسان ها است تشبیه می کند. وقتی زک کوپر در مورد این که یک روح چه کار باید و چه کار نباید بکند و در حالت کلی نظر ایشان در مورد تعریف روح را خواست، Beland پاسخ داد: "فکر می کنم سوال جالبی پرسیدید. وقتی ما در استودیو با هم در این مورد صحبت می کنیم، هر کس تعریف متفاوتی از این واژه دارد. شخصا برای من، روح یک شخص کمال گراست! شخصی که طوری بازی می کند که هیچ گاه دیده نمی شود، پوشش خود را لو نمی دهد، ماموریتش را انجام می دهد و از محل خارج می شود، بدون این که کسی بفهمد چه اتفاقی افتاده است."
کوپر در ادامه از او پرسید آیا فقط این که پوششتان لو نرود مهم است؛ یعنی برای این کار می توان به عنوان مثال سوت زد، حواس دشمن را پرت کرد یا AI را گول زد یا باید حتما بدون این که ردی به جا بگذارید، از محل خارج شوید؟
Beland پاسخ داد: "به نظر من مشکلی ندارد که با AI بازی کنید و آن را گول بزنید اما تا زمانی که کسی نفهمد شما آن جا هستید، جسدی را پیدا نکند و… برای من یک روح کامل (مخفی کاری مطلق) کسی را نمی کشد و با کسی درگیر نمی شود؛ وارد و خارج می شود بدون اینکه کسی بفهمد. اما قسمت جالب هر بازی مخفی کاری، قدرت بازی کردن و گول زدن AI است. این طور نیست که شما فقط منتظر شوید که آن ها از سر راهتان کنار بروند. این شما هستید که حواس آن ها را پرت می کنید، آن ها را به گوشه ای می کشانید و راهی برای خود ایجاد می کنید تا بدون درگیری از محل عبور کنید."
در شماره نخست Comdevهای Blacklist، زک کوپر اطلاعاتی در مورد Non-Lethal Combat (درگیری غیر کشنده)، سیستم اقتصادی بازی و هم چنین نقش سایه و تاریکی در بازی توضیحاتی داد.
برای درگیر شدن به قصد کشتن همانند Conviction، کافی است Karambit (چاقوی مخصوص سم) را انتخاب کنید اما برای درگیری غیر کشنده، لازم است با دست خالی با دشمن درگیر شوید.
کوپر در مورد سیستم اقتصادی بازی هم گفت که هدف اصلی، رد کردن مراحل بدون دیده شدن است؛ پس هر چه قدر کمتر دیده و درگیر بشید و کمتر بکشید، Pointهای بیشتری دریافت می کنید که می توانید از آن ها برای آپگریدها استفاده کنید.
در مهم ترین بخش نیز کوپر در مورد نقش سیستم تاریکی و سایه ها توضیح داد. کوپر اطمینان داد که مکان های تاریک زیادی برای مخفی شدن در بازی وجود خواهد داشت. مپ های بازی شامل اوایل صبح، زیر نور آفتاب، در شب، در زیر باران و طوفان، در محیط های داخلی، محیط های خارجی و … خواهد بود. پس جای نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.
Splinter Cell: Blacklist، بهار 2013 برای سه پلتفرم PS3، X360 و PC عرضه خواهد شد.
ویدیوهای Comdev رو می توانید در زیر مشاهده کنید: