تمامی نمایشهایی که تا به امروز از Battlefield Hardline دیدهایم، مربوط به بخش چندنفره بازی بوده است. بخش چندنفرهای که از گذشته اولویت اصلی این سری بوده و اگر به خاطر داشته باشید، Battlefield 1942 با تمرکزی کامل بر روی این بخش، آغاز کننده این سری شد و تمام ویژگیهایی که امروزه در این سری و بخش چند نفره آن وجود دارد، همگی در BF 1942 معرفی شد. اما قرار است BF Hardline در کنار بخش چندنفره خود، بخش تکنفرهای خاص و متفاوت داشته باشد.(مشابه اتفاقی که برای سری «Bad Company» رخ داد و بخش تکنفره برای آن، جز اولویتهای اصلی بود.)
طبق تصمیمهای «Visceral Games» -که تا پیش از این عنوان Dead Space را در کارنامه خود داشتهاند- قرار است BF Hardline بخش تکنفرهای کاملا متفاوت داشته باشد، تفاوتی که تنها منحصر به این سری نخواهد شد، بلکه این تفاوت در ژانر FPS و بخش تک نفره مربوط به آن، احساس خواهد شد.
بر اساس صحبتهای اخیر Creative Director این بازی، آقای «Ian Milham»، دیدگاههای خاصی برای این بخش از بازی در نظر گرفته شده است. Ian Milham در این رابطه گفته است:
"منتقل کردن BF به دنیای جنایتکاران و خلافکاران، این فرصت را به ما میدهد که دست به انجام کارهایی کاملا متفاوت، نسبت به آنچه که در گذشته صورت گرفته است، بزنیم. کاری متفاوت نه فقط برای این سری، بلکه برای سبک FPS. اگر به دورنمای بازیهای این سبک نگاه کنیم، میبینیم که همیشه تعدادی سرباز فوق العاده قدرتمند وجود دارند که قرار است جهان را از نابودی و به زیر سلطه رفتن نجات دهند، اما هیچ وقت دنیایی از جنایتکاران و پلیسها در این سری از بازیها وجود نداشته است. ما دوست نداریم که چیزی مشابه گذشته را وارد BF Hardline کنیم."
Visceral Games، تا پیش این صحبتها، نشان داده بود که بخش تکنفره BF Hardline از نمایشهای تلویزیونی الهام گیری خواهد کرد و از بازیگران مطرح تلویزیونی در این رابطه کمک خواهد گرفت. در این مورد، Ian Milham گفته است:
"دنیای ما بیشتر به مساعل شخصی و مرتبط با آن تکیه دارد. در این دنیا، هر پنچ دقیقه Cut Scenesی دیده نخواهد شد که طی آن شخصیتهای اصلی بازی حضور پیدا کنند و درباره سلاحهای فوقالعاده خود که قرار است در جریان بازی به کار گرفته شود، صحبت کنند. ما به دنبال این هستیم که تصویری را از درامهای جنایی تلویزیونی مورد علاقه خود، به نمایش بگذاریم."
Ian Milham هیچ گونه صحبتی درباره جزییات این فرآیند و اینکه قرار است به چه شکلی در بازی رخ دهد، نکرده است اما اشارهای مختصر درباره این دنیا و داستان آن داشته و گفته است:
"خط داستانی بازی و روایت آن، نسبت به آنچه که در بازیهای هم سبک وجود دارد و ما تا به حال بازی کردهایم، متفاوت خواهد بود. بازی ما، داستانی خاکستری را از تقابل دو دنیای جنایتکاران و پلیسها به نمایش خواهد گذاشت. دنیایی که همه پلیسهای آن خوب نخواهند بود و جنایتکاران هم دلایلی را دارند که برای آنها دست به مبارزه خواهند زد. شما در نقش یک بازیکن، شاهد تمامی این موارد در هر دو جناح بازی خواهید بود."
در کنار این موارد، بازی حق انتخاب را برای بازیکنها در نظر خواهد گرفت و به آنها این فرصت را میدهد که در شرایط مختلف تصمیمهای متفاوتی بگیرند. امیدواریم که Hardline در هر دو بخش تکنفره و چندنفره، به زیبایی حرفهای خود باشد.
دومین بتا Battlefield Hardline که برای همه پلتفرمها در نظر گرفته شده است، پاییز امسال در دسترس خواهد بود، هم چنین نسخه کامل بازی در 21 اکتبر ( 29 مهر 1393 ) برای PS4، Xbox One، PS3، Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد.