آقای Eiji Aonuma، تهیه کننده افسانه ای سری Zelda، به تازگی در مصاحبه ای با ONM، اذعان داشته، عناوین اخیری که در سری Zelda عرضه شده اند، جدا از عنوان A Link Between Worlds، از آنچه که انتظار داشتیم، خطی تر شده اند. آقای Aonuma خواستار به دست آوردن جذابیتی که Legend of Zelda اوریجینال (عنوانی که بر روی NES عرضه شد) داشت، در بازی هایی که در آینده منتشر خواهند شد، هستند.
به گفته وی: "عناوین اخیر Zelda نسبتا خطی شده اند، چون که من تصور می کردم بازیکن ها، گم شدن، و این اینکه در شگفت باشند که چه کاری انجام دهند یا کجا بروند را دوست نداشته اند. با این حال، من آمده ام تا در مورد این رویکرد "سنتی" بحث و گفتگو کنم، چون احساس کردم که ما نتوانسته ایم آن حس شگفت زدگی و حیرانی که در Legend of Zelda اوریجینال وجود داشت، را ]در عناوین جدید[ بدست آوریم. Zelda ـیی که شما در آن با مواردی غیرمنتظره مواجه می شدید و چیزی که قبلا غیرممکن بود، احتمال داشت یکمرتبه ممکن شود."
وی در آخر، افزود: "ما صد البته، به بحث و گفتگو و بررسی رویکردهایی که در گذشته بدون هیچ قید و بندی به کار می گرفتیم، ادامه خواهیم داد."