وضعیت بازی Anthem در زمان انتشار در ابتدای سال جاری به نوعی بود که نتوانست انتظارات شرکت EA و استودیو Bioware را برآورده کند. نه تنها نمرات دریافت شده از سوی منتقدان و عکسالعمل گیمرها به آن تعریفی نداشت داستانهای هولناکی نیز پیرامون پروسه تولید آن فاش میشد. با این حال تیم سازنده از زمان انتشار محصول خود تلاش کرده تا آن را پیشرفت داده اما آنها میدانند که این کار نیازمند زمان زیادی است.
کسی هادسون مدیر عمومی استودیو Bioware با انتشار پستی در بلاگ تیم سازنده، طولانی بودن مسیری که در مقابل آنها برای Anthem وجود دارد را تصدیق کرد. ایشان اظهار کرد استودیو Bioware مشغول کار است تا وضعیت بازی را تغییر دهد و این کار نیازمند صرف زمان زیادی است تا تجربه بازی پیشرفت کرده و مشکلات آن برطرف شود. این موضوع، موردی است که تمامی پلیرها برای آن باید صبور باشند:
در طول چند هفته گذشته ما تمرکزمان را روی رویداد Cataclysm ( رویدادی فصلی که شامل محیطها، دشمنان، چالشها و پاداشهای جدید است ) افزایش دادیم. ما تیم بزرگی در هر دو شهر آستین و ادمونتون در اختیار داشته و در حالی که مشاهده عکسالعمل مخاطبین به Cataclysm بسیار عالی است، من میدانم که کار بسیاری زیادی برای انجام دادن وجود دارد تا حداکثر پتانسیل بازی به نمایش گذاشته شود. ما برنامههایی برای این پیشرفتهای اساسی داریم اما نیازمند زمان است.
در حالی که تیم سازنده روی چشمانداز طولانی مدتی از بازی کار میکنند آنها همچنین به عرضه بهروزرسانیهای محتویات و ویژگیها ادامه میدهند. من به Anthem باور داشته و دوست دارم رشد، تکامل و شکوفا شدن آن را در سالهای پیشرو مشاهده کنم. از صبر و حمایت شما ممنون هستیم و به طور مداوم در حال کار هستیم تا تجربه بازی را بهبود بخشیده و گسترش دهیم.
بازیهای سرویسمحور در گذشته با چرخشهای قابل توجه و شگفتانگیزی همراه بودهاند. برای مثال بازی Rainbow Six: Siege اگرچه در شروع کار خود نیز اثر قابل قبولی بود اما رفته رفته به یکی از بهترین پروژههای این نسل تبدیل شد. و یا باید به بازی Final Fantasy XIV اشاره داشته باشیم که به صورت یک فاجعه مطلق توسط اسکوئر انیکس عرضه شد اما بازسازی مجدد آن توسط بهروزرسانیها و بستههای گسترشدهنده از آن یک بازی بسیار موفق با تعداد مخاطبین زیاد ساخت. باید دید این سناریو برای Anthem هم تکرار خواهد شد یا این اثر به دست فراموشی سپرده خواهد شد.