همگی ما به خوبی میدانیم که صنعت گیمینگ، صنعتی رقابتی است و ]به عنوان یک استدیو[ اگر بخواهید در این صنعت به موفقیت دست یابید، باید محصولی عرضه کنید که واقعا مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و جذب خود کند. در پایان روز، مهم نیست که محصولتان با کیفیت یا فاقد کیفیت باشد، بلکه چیزی که امروزه از بیشترین اهمیت برخوردار است، پولی است که از فروش محصول نصیبتان میشود و متاسفانه، Airtight Games پس از اتمام ساخت Mudered: Soul Suspect نتوانسته هزینه مورد نیاز جهت فعال نگه داشتن استدیو خود را از فروش این بازی، به دست آورد.
اگرچه Airtight Games به صورت رسمی این خبر را تایید نکرده، اما Geekwire با انتشار تصویر زیر که به احتمال زیاد، بسته شدن استدیو را تایید میکند، این داستان را نقل کرده است.
Airtight Games به مدت 10 سال در ضمینه گیمینگ، فعال بوده و مسئولیت ساخت عناوین Dark Void و Quantum Conundrum را بر عهده داشته است. آخرین بازی ساخته شده توسط این استدیو، Murdered: Soul Suspect، یک بازی ماجراجویی و کاراگاهی بود که انتشار آن بر عهده Square Enix بوده است.
Murdered: Soul Suspect اگرچه به هیچوجه پا فرا تر از محدودیت های گرافیکی حالِ حاضر نگذاشته، اما عملکرد بسیار خوبی بر روی PC داشته است. به رغم این که بازی مشکلات خاص خود را داشته، اما بد تر از اینها را نیز دیده ایم.
بر میگردیم به بحث قبلی؛ حال دیگر کاملا بدیهی است که استدیوها باید چیز منحصر به فردی ارائه دهند تا بتوانند نظر طرفداران خود را جلب کنند و همینطور از بودجه بازی های خود کم کنند (بدون لطمه زدن به کیفیت بازی هایشان). Airtight Games در حال بسته شدن است، Irrational Games علیرغم عرضه عناوینی خارقالعاده بسته شد، Crytek دچار دردسری بزرگی شده است و بسیاری از استدیو ها در حال اخراج کارمندان خود و کاهش آنها هستند.
ظاهرا اوضاع به وفق مراد شمار زیادی از استدیوها نیست و این مساله چیزی است که مطمئنا ما را نگران میکند. چرا که اگر این روند ادامه یابد، دست آخر، تنها با 1 تا 3 بازی AAA طرف هستیم. تعداد زیادی از فرنچایزهایی که سالیانه عرضه میشوند (همانند Assassin's Creed ،Fifa ،Battlefield ،Call of Duty و غیره) و تقریبا هیچ گونه IP جدید.