اخبار بازی

در آستانه عرضه Sony ، PS5 مدیر اجرایی سابق Microsoft را استخدام کرد

در آستانه عرضه PS5 در سال جاری، Sony اعلام کرد که یک مدیر اجرایی جدید برای بخش گیمینگ خود استخدام کرده است. این شرکت ورونیکا راجرز (Veronica Rogers) مدیر اجرایی سابق Microsoft را به عنوان معاون ارشد فعالیت های تجاری در بخش Sony Interactive Entertainment (SIE) به خدمت گرفته است.

ورونیکا راجرز
Veronica Rogers, Sony Interactive Entertainment

راجرز پیش از این در کمپانی رقیب سونی یعنی مایکروسافت، بیش از 13 سال فعالیت کرده است. آخرین سمت او معاون بازاریابی و فروش محصولات شرکای مایکروسافت بود. گرچه مشخص نیست که آیا در تیم XBOX هم فعالیتی داشته است یا خیر. وی قبل از مایکروسافت هم در شرکت بزرگ کامپیوتری Dell به عنوان مدیر فروش (شاخه ای) مشغول بوده است.

راجرز به زودی خود را به جیم رایان (Jim Ryan) مدیر عامل SIE که ماه فوریه سال گذشته به این منسب رسید، معرفی کرده و شغل جدیدش را رسما آغاز خواهد کرد.

رایان در جریان رویداد CES 2020 شرکت «سونی» بصورت رسمی از لوگوی کنسول نسل بعدی خود یعنی «پلی استیشن 5» رونمایی کرد.

راجرز در شغل جدیدش رهبری “سازو کار ارایه به بازار جهانی” در SIE را به عهده خواهد گرفت. علاوه بر این در اخبار جدیدی که منتشر شده است اعلام شد که راجرز در این جایگاه در راستای کمک به رشد اقتصادی، رهبری کردن ابتکارات استراتژیک و تکامل یافتن فعالیت های تجاری SIE از یک سیستم با ساختار منطقه ای به سیستمی یکپارچه و جهانی، مشغول خواهد شد.

به طور خاص، سونی بیان کرد که راجرز در جایگاه ناظر و سرپرست کلیه فعالیت های تجاری برند پلی استیشن اعم از فیزیکی و دیجیتالی خواهد بود. و به طور همزمان  “رهبری ارایه پیشنهادات برای افزایش مشترکین پلی استیشن” را نیز به عهده خواهد گرفت.

در یک بیانیه رایان درباره راجرز اینگونه گفته است:

او با خود تجارب ارزشمندی را به همراه می آورد که در راستای ساز و کار فروش ما در سطح جهانی، مدیریت شرکای استراتژیک، توسعه مدل های خلاقانه تجارت و ساخت یک تیم تراز اول، به ما کمک خواهد کرد.

رایان اضافه کرد که او نقش تعیین کننده ای در بلند پروازی های سونی و افزایش رشد تجاری پلی استیشن خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در این اخبار هیچ اشاره ای به PS5 نشده است. اما بدون شک راجرز نقش مهمی در عرضه کنسول جدید سونی در سال جاری ایفا خواهد کرد.

در حالی که کنسول های نسل جدید به صورت رسمی معرفی شدند، سونی اطلاعات بسیار کمی از مشخصات سخت افزاری کنسولش را ارايه کرده است. رایان اخیرا بیان داشت بزرگترین تفاوت های کنسول ps5 هنوز معرفی نشده اند.

راجرز تنها مدیر رده بالایی نیست که بین دو شرکت مایکروسافت و سونی جابه شده است. فیل هریسون بعد از سالها فعالیت در سونی به مایکروسافت پیوست و بعد از اشتباهات زیاد مدیریتی، از مایکروسافت جدا شد.

در شبکه های مجازی بعضی از کاربران با اشاره به همین موضوع به سونی راجع به این جا به جایی هشدار داده اند!

نظر شما در این باره چیست؟

علی محمد خراسانی

Video Games, Movies and TOOL

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا