اخبار بازی

اطلاعات تحقیقات دوساله بر روی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد

پس از شکایت رسمی سازمان DFEH کالیفرنیا از شرکت اکتیویژن بلیزارد، جزئیات تحقیقات دو ساله این سازمان منتشر شده است. لازم به ذکر است که اطلاعات تحقیقات DFEH بسیار تکان‌دهنده هستند و خواندن آن به همه توصیه نمی‌شود.

سازمان DFEH ناشر World of Warcraft و Call of Duty را متهم به حقوق و فرصت‌های نابرابر، فضای کاری جنسیت‌زده و آزارهای فراوان کرده است. تحقیقات گسترده DFEH مشکلات کارکنان اکتیویژن بلیزارد را به طور مفصل توضیح داده است. در یکی از بخش‌ها آمده است که کارمندان مرد در فضای کاری مقدار زیادی نوشیدنی‌های الکلی مصرف می‌کنند و سپس به آزار و اذیت زنان می‌پردازند. کارمندان مرد ساعت‌های مختلف به بازی می‌پردازند، درباره موضوعات جنسی و اندام همکاران خود صحبت می‌کنند و زنان را تهدید به تجاوز می‌کنند. همچنین زنان اکتیویژن با وجود کار و تلاش دو برابر هیچگونه ترفیعی دریافت نکرده‌اند. اما این پایان اتهامات بر علیه اکتیویژن نیست.

در بخش وحشتناکی از تحقیقات آمده است که یکی از کارمندان زن در حین سفر کاری با سرپرست مرد خود به دلیل روابط جنسی خودکشی کرده و جان خود را از دست داده است. پس از وقوع این حادثه، پلیس محلی در میان وسایل آن سرپرست مرد، چندین وسایل و اسباب‌بازی‌های جنسی کشف کرده است. یکی از همکاران او تایید کرده است که کارمند متوفی تحت فشار آزارهای جنسی شدید در محل کار خود بوده است و عکس‌های خصوصی او در یکی از مهمانی‌های شرکت دست به دست شده است.

سازمان DFEH در بخش دیگری گفته است که چندین بار به اکتیویژن بلیزارد پیشنهاد همکاری برای رفع مشکلات داده است اما آن‌ها هرگونه تخلفی را انکار کرده‌اند. شرکت اکتیویژن بلیزارد هم در پاسخ بیانیه‌ای را صادر کرد که اتهامات واردشده را غلط خواند اما مدعی شد که در سال‌های اخیر برخی مشکلات بوجود آمده را برطرف کرده است. در قسمت دیگری از بیانیه، این شرکت به سازمان DFEH به علت اتهامات مبنی بر خودکشی یکی از کارمندان حمله کرد.

پس از انتشار تحقیقات، بسیاری از فعالان صنعت بازی مانند کوری بارلوگ حمایت خود از کارمندان آسیب‌دیده اکتیویژن بلیزارد را اعلام کردند و بسیاری دیگر خواستار بایکوت محصولات اکتیویژن بلیزارد شدند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا