با هک شدن دوربین بازی P.T جزئیات ترسناکی از این دموی کوتاه منتشر شده است
حدود 5 سال از انتشار دموی P.T میگذرد؛ عنوانی اول شخص، ترسناک و روانشناسی شده که قرار بود آغازی در مجموعۀ Silent Hill باشد. این دمو توسط آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) با همکاری کارگردان فیلم Guillermo del Toro طراحی و ساخته شد و توسط شرکت کونامی (Konami) منتشر شد. هر چند طرفداران این دمو را آغازی ترسناک در سری سایلنت هیل میدانستند؛ اما اختلافات کوجیما با شرکت کونامی، باعث شد تا ساخت این بازی هم لغو شود. کاربران محدودی توانستهاند این دمو را تجربه کنند؛ زیرا تنها چند ماه امکان دریافت این دمو وجود داشت و سپس توسط شرکت کونامی برای همیشه از روی سرورهای PSN برداشته شد.
یک یوتیوبر به اسم لانس مکدونالد (Lance McDonald) بسیار خوش سانس بوده است که پس از گذشت 5 سال، همچنان این دمو را در کنسول Play Station 4 خود دارد و توانسته است با تلاش بسیار ، متوجه جزئیات ترسناکی در این دمو شود. این کاربر همواره سعی میکند با هک کردن بازیهای ویدیویی به ابعاد تازهای از آنها پی ببرد. در همین راستا، او پس از بارها و بارها تلاش بی نتیجه، با هک کردن دوربین دموی P.T متوجه شده است که در تکتک ثانیههای این عنوان ، تنها موجود ترسناک بازی دقیقا پشت سر شما قرار دارد و به همین دلیل گاهی صدای نفسهای سنگین او شنیده میشود.
زنی به نام لیزا (Lisa) در خانهای که بازی در آن روایت میشود کشته شده است و ما در طول بازی، جسد متحرک این زن را چندین بار مشاهده میکنیم؛ اما دانستن این موضوع که لیزا در تمام طول بازی دقیقا پشت سر شما است، بسیار ترسناک و تکان دهنده است. آقای لانس مکدونالد در توئیتر خود نوشته است :
در دموی P.T شما صداهایی را میشنوید، انگار که لیزا درست پشت سر شما است. یا دیدن سایه های عجیب و غریب در جلو شما، باز هم این حس را القاء میکند. اما زمانیکه دوربین را میچرخانید ، هیچ چیز در آنجا نیست. من بازی را هک کردم تا بازیکن بتواند از پشت سر خود را ببیند. لیزا در واقع به محض گرفتن چراغ قوه به پشت بازیکن میچسبد. در اینجا ، من نشان میدهم که چگونه می توانید برخی از سایههای عجیب را ببینید. سپس من دوربین را در جای خود قفل میکنم و به جلو میروم و نشان می دهم که او همیشه آنجاست … دنبال شما …
آقای لانس مکدونالد گفته است که بهزودی در یک ویدیوی مفصل به تمامی نکاتی که در بازی PT کشف کرده میپردازد. او در مصاحبهای با وبسایت VG۲۴۷ گفته است که این مورد، در مقابل برخی از جزئیات دیگری که در این عنوان کشف کرده است، اصلا ترسناکی محسوب نمیشود. ناگفته نماند که تمام جزئیات بینظیری که در این دموی کوتاه کشف شده است، توسط آقای هیدئو کوجیما بازیساز خلاق ژاپنی بصورت کاملا روانشناسی شده در بازی گنجانده شده است و درصورتیکه این پروژه لغو نمیشد، مطمعنا با یکی از ترسناکترین عناوین تاریخ بازیهای ویدئویی سرو کار داشتیم.
[QUOTE=”JohnnySilverhand, post: 4630079, member: 146577″]
جالبه فقط استاد و دل تورو دخیل پروژه نبودن کارگردان SH3 و SH4 و یه آرتیست خفن مانگاهای ترسناک همه تو تیمش بودن ببین بازی چه چیزشاخی بوده خیلی طرفدار بازی ترسناک مخصوصا SH نیستم ولی همین یه تک دمو استاد یه استاندارد جدیدی برا بازیی مثل RE7 تعریف کرد به هرحال f*ck konami که خودشون کوجیما آوردن سر این پروژه و خودشون اخراجش کردن:D
[/QUOTE]
حاجی شاید طرفدارای رزیدنت قبول نکن این داستانو ولی… کوجیما با این دموی P.T به بازی رزیدنت جهت داد…
این دمو بعد از انتشار رزیدنت۶ منتشر شد و بعدش رزیدنت ۷ دوربینش اول شخص شد! من مستقیما ربطشو تو همین موضوع میبینم…
حالا کارگردانی این دموی کوجیما کجا… کارگردانی رزیدنت۷ کجا
عاقلان دانند! 😀
[QUOTE=”ADU_Tank, post: 4630057, member: 61580″]
استاد رو هرچیز دست بذاره شاهکار از اون ور تحویل میده.:x
در زیر میتونید ویدئوی منشتر شده توسط Lance McDonald رو مشاهده کنید:
[MEDIA=twitter]1170860592233472001[/MEDIA]
[/QUOTE]
جالبه فقط استاد و دل تورو دخیل پروژه نبودن کارگردان SH3 و SH4 و یه آرتیست خفن مانگاهای ترسناک همه تو تیمش بودن ببین بازی چه چیزشاخی بوده خیلی طرفدار بازی ترسناک مخصوصا SH نیستم ولی همین یه تک دمو استاد یه استاندارد جدیدی برا بازیی مثل RE7 تعریف کرد به هرحال f*ck konami که خودشون کوجیما آوردن سر این پروژه و خودشون اخراجش کردن:D
استاد رو هرچیز دست بذاره شاهکار از اون ور تحویل میده.:x
در زیر میتونید ویدئوی منشتر شده توسط Lance McDonald رو مشاهده کنید:
[MEDIA=twitter]1170860592233472001[/MEDIA]
واقعا خوش شانس بودم که تونستم تو همون یکی دوماهی که این دمو در دسترس بود تجربش کنم.
بازی لوپ هایی داشت که خیلی درگیرکننده بود…
یک حس ترس ممتد تو بازی وجود داشت… و معنی واقعی ترس روانشناسی شده رو میفهمیدی….
[MEDIA=youtube]cWPA94uiwkg[/MEDIA]
همکاری کوجیما و Norman Reedus در ابتدا تو این بازی شروع شد…
نسخۀ جدیدی از بازی سایلنت هیل… اما با مشکلاتی که بین کوجیما و کونامی پیش اومد… ساخت بازی هم لغو شد… و در نهایت همکاریشون به بازی DS ختم شد.
ایکاش سایلنت هیل کوجیما لغو نمیشد… کونامی با از دست دادن کوجیما ، یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخ فعالیتشو انجام داد.