اخبار بازی

یک بسته اطلاعات از Tomb Raider

اگر در جریان باشید، جلد بسیاری از مجلات مربوط به این ماه، میزبان
Tomb Raider جدید -ساخت Crystal Dynamics- هستند. از این رو اطلاعات
انبوهی از این نسخه افشا می کنند.
مجله‌ی اسپانیایی Hobby Consolas اطلاعات زیر را در اختیار ما می‌گذارد:

  • اگر احیاناً در این عنوان به دنبال لارا کرفت قدیمی می‌گردید،
    ناامید خواهید شد؛ زیرا این لارا یک انسان است، تیر می‌خورد، خونش جاری
    می‌شود و باید برای بقای خویش تلاش کند.
  • باید به دیدن احساساتی
    مانند ترس و رنج بر چهره‌ی لارا عادت کنید. حالات و حرکات او و همچنین
    تغییر دید دوربین همگی با Motion Capture کار شده‌اند و به واقعیت
    نزدیک‌ترند.
  • این عنوان نام کلی Tomb Raider را به خود گرفت، زیرا
    کاملاً یک بازسازی و راه‌اندازی دوباره‌ی مجموعه خواهد بود. سازندگان سعی
    کرده‌اند که لارای جدیدی را متصوّر شوند که با آن خانم حسرت انگیز و
    تخیّلی عناوین قبلی کمتر نقاط اشتراکی دارد. داستان اصلی، نحوه‌ی ساخت و
    توسعه بعلاوه‌ی شخصیّت اصلی شروعی مجدد خواهند داشت.
  • داستان از
    جایی پیش گرفته می‌شود که لارای کم سن و سال که تنها نوجوانی می‌نماید؛ به
    تازگی تحصیلات خود را به اتمام رسانده است. بانوی جوان منطقی و
    تحلیل‌گرا با یک کشتی به نام Endurance به سفری سیاحتی می‌رود، اما در
    نزدیکی جزیره‌ای در اطراف ژاپن کشتی به گل می‌نشیند و غرق می‌شود و لارا
    تنها بازمانده‌ی این حادثه می‌باشد.
  • در روند بازی راهنمایی‌ها و
    علائم و نشانه‌های روی صفحه به حداقل رسیده‌ است، ولو اینکه بازی اجسام
    قابل سوختن را نمایش می‌دهد و همچنین اعلام می کند که در صحنه‌های خاص چه
    دکمه‌ای را باید فشرد.
  • منطقه‌ی مرکزی جزیره، به عنوان قرارگاه
    اصلی در بازی خواهد بود. در اردوگاه اصلی شما قادر خواهید بود
    توانایی‌های متفاوتی خریداری کنید، ابزار جدید تهیه کنید و یا به مراحلی
    که قبلاً انجامشان داده‌اید بازگردید. باقی مناطق برای ماموریت‌های تازه
    خواهد بود.
  • لارا قدرتی به نام "Survival Instinct" (غریزه‌ی بقاء)
    دارد. با فعال کردن این حالت، دید جدیدی ظاهر می‌شود که اشیاء "جالب
    توجه" جلوه‌ی بیشتری پیدا می کنند. پس زمینه و اجسام غیر قابل توجه طیفی
    از خاکستری رنگ پیدا می کنند و کلید‌ها و سرنخ‌ها به رنگ زرد نمایش داده
    می‌شوند. با این توانایی شما می‌توانید راه‌هایی را دنبال کنید که با دید
    معمولی قابل تشخیص نخواهند بود. برای نمونه ردپای گرگ‌ها می‌تواند مکان
    یک جعبه‌ی کمک‌های اولیه را برای شما تعیین کند و وقتی که به آن رسیدید
    احتمال حمله‌ی یکی از آن حیوانات به شما وجود خواهد داشت.
  • معما‌ها
    از نسخه‌های قبلی به مراتب پیچیده‌تر خواهند بود. تنها با استفاده از
    محیط مشکل حل نمی‌شود، بلکه با تفکّری در تعامل و ترکیب آب و آتش، جاذبه،
    مواد منفجره و غیره باید به راه چاره‌ای اندیشید.
  • دوربین، قالب‌بندی نو و تازه‌ای به خود گرفته است تا بهتر حسّ نگرانی و هراس و دیگر حالات روحی و جسمی را منتقل کند.

مجله‌ای دیگر به نام Consoles که البته فرانسوی است، این موارد اضافی را مطرح کرده است:

  • این ماجرا به سه "قسمت بزرگ" تفکیک شده است؛ که هر کدام در ارتباط با یکدیگر لارا را به مرحله‌ای از ماجراجویی‌اش وارد می کنند: بقا، نجات و گریز.
  • قوانین جاذبه و نیروی گریز از مرکز تاثیر به‌سزایی در پست سر گذاشتن
    موانع خواهند داشت. پس سعی کنید کتاب فیزیک دوره‌ی دبیرستان خود را یک بار
    مرور کنید.
  • انتقال بازی از کات-سین به گیم‌پلی و بلعکس تقریباً غیر قابل رؤیت است.
  • افکت‌هایی همانند دوربین‌-نزدیک‌به-‌صورت و مه‌آلودی صحنه غم و اندوه لارا را برجسته تر از همیشه می‌نمایند.
  • شخصیّت لارا در طول بازی تغییر می‌کند و از دختر جوانی بی تجربه به یک ماجراجو تبدیل می‌شود. از تجهیزاتش این موضوع مشهود است (مثلاً دو هفت‌تیر او در تصاویر دیده می‌شود).
  • لارا تنها در حالتی که ایستاده و حرکتی ندارد می‌تواند از Survival Instinct استفاده کند.
  • به لطف فیزیک بازی، راه و روش‌های گوناگونی برای حل پازل‌ها وجود خواهد داشت و گاهی باید از راه‌حل های مختلف برای حل یک معما استفاده کنید.
  • مجسّمه‌های بودا در جای جای بازی قابل دیدن هستند. با اینکه انتظار
    می‌رود این‌ها مکان ذخیره‌ی بازی باشند؛ اما هنوز نقش اصلی آنها تعیین نشده
    است.
  • بعضی از عناصر موجود در دنیای بازی، در صورتی‌که لارا بیش از حد بر رویشان بایستد سقوط می‌کنند.

نسخه‌ی جدید Tomb Raider از بازی‌ها و فیلم‌های بزرگی تاثیر پذیرفته است:

  • سیستم Physics برگرفته از Half-Life 2؛ که استفاده‌ از جاذبه و آب
    در این بازی کلاسیک کشف شده بود. اینگونه راه‌کار‌ها و تدبیرات برای
    به‌کار بردن جعبه‌ها و بشکه‌ها در بازی گنجانده شده‌اند.
  • اتمسفر Uncharted؛ تک‌گویی‌های نیتن در موقعیّت‌های حساس توسط لارا "منحصر" می‌شوند.
  • بینایی
    به سبک Assassin’s Creed؛ قدرت Eagle Eye که اتزیو دارد، اهداف گوناگون
    را توسط رنگ‌ها از هم مجزّا می‌کند. لارا می‌کوشد تا همچین کاری را با نام
    Survival Instinct به اجر درآورد.
  • خاستگاه و منبع داستان Batman
    Begins؛ اولین قسمت فیلم راه‌هایی را که بروس وین در راه قهرمان شدن طی
    کرد را نمایان می کرد. اینگونه "طی راه قهرمانی" اولین قدم‌های لارا را
    شکل می‌دهد.
  • رنج و عذاب 127Hours؛ در آن فیلم شخصیّت اصلی
    می‌بایست به بدنش آسیب بزند تا زنده باقی بماند. معروف‌ترین صحنه‌ی فیلم
    استودیوی Crystal Dynamics را تحت تاثیر قرار داد تا مقاومت لارا را در
    لبه‌ی پرتگاه بگذارند.
  • رمز و رموز Lost؛ کشتی عجیب غرق شده،
    جزیره‌ای دور افتاده و لبریز از اسرار. سبک "در کف گذاشتن مخاطب" که سریال
    Lost در آن تبحّر خاصی داشت، توسط Crystal Dynamics به کار رفته‌اند!

عنوان Tomb Raider به روی کنسول‌های خانگی اکس‌باکس360 و پلی‌استیشن3 مراحل
ساخت و توسعه‌ی خود را سپری می‌کند و هنوز تاریخ انتشاری برایش معیّن
نیست.
منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا