کپکام: RE کلاسیک به‌ درد این نسل نمی‌خورد

استفاده از دوربین ثابت و زامبی‌های بسیار کند و سایر المان‌های کلاسیک Resident Evil شاید در آینده دوباره بر روی پلتفرم‌های دستی برگردند اما برای کنسول‌های HD نسل قعلی مانند 360 و PS3 این امر کمی دور از ذهن است.

Hiroyuki Kobayashi، تهیه‌کننده‌ی RE6 طی مصاحبه‌ای با وبسایت خبری DigitalSpy در این مورد می‌گوید: "من فکر می‌کنم ساخت یک RE کلاسیک با آن المان‌های قدیمی بر روی کنسول‌های امروزی مانند PS3 و 360 کار سختی باشد. تکنولوژی این نسل اصلا مناسب استایل و سبک گیم‌پلی قدیمی RE نیست."
"اما این موضوع به این معنی نیست که ما نمی‌توانیم این کار را بر روی پلتفرم‌های دیگر انجام دهیم. به عنوان مثال پلتفرم موبایل میتونه مناسب RE‌های کلاسیک باشد. یا اینکه بر روی PSP شما قطعا می‌توانید یک RE با آن استایل و گیم پلی قدیمی آن بسازید."

Kobayashi کار خودش را در کپکام به عنوان برنامه‌نویس Resident Evil اصلی در سال 1996 آغاز کرد. وی که بعدا در نقش تهیه‌کننده‌ برای RE4 نیز ظاهر شد، اضافه کرد که شخصا در حال حاضر دوست ندارد همچین بازی با این سبک قدیمی بسازد.

"ساختش در کل می‌تواند جالب باشد، اما شخصا در حال حاضر مطمئن نیستم که بخواهم و ترجیح دهم که همچین بازی را درست کنم. اگه فرصتش را داشته باشم بیشتر دوست دارم یک چیز کاملا متفاوت و تک بسازم."

آخرین REای که از دوربین ثابت استفاده کرده بود، نسخه‌ی Resident Evil Zero که در سال 2002 بر روی گیم کیوب عرضه شد می‌باشد.

شایان ذکر است که RE6 برای عرضه در 2 اکتبر برنامه ریزی شده است.

منبع

خروج از نسخه موبایل