Hideo Kojima سازنده سری Metal Gear که یکی از قوی ترین و محبوب ترین فرانچایز های دنیای بازی است، احساس خود را در رابطه با Killzone: Shadow Fall اعلام نموده و در مورد وسعت داستان سرایی و داستان نویسی نسل بعد نیز سخن هایی گفته است.
در مصاحبه با ٍEdge آقای کوجیما در باره Killzone Shadow Fall اذعان داشت: "به نظرم این بستگی به کسانی دارد که بازی را میسازند، برای مثال Killzone بسیار مرسوم دیده میشود و احتمالا تغییرات زیادی هم نخواهد داشت. احتمالا این نسخه نیز شبیه عناوینی خواهد بود که قبلا دیده ایم. اما در صورتی که سازندگان در رابطه با عوامل اجتماعی و ارتباطی هوشیارانه عمل کنند و تمرکز بیشتری روی بخش داستان بازی قرار دهند، میتوان امیدوار بود که یک عنوان بسیار جذاب را شاهد باشیم. کم ترین کاری که میتوان در نسل بعد انجام داد، وسعت بخشیدن به قسمت داستان و داستان سرایی است."
باید قبول کنیم که Killzone Shadow Fall بسیار تکراری و مرسوم به نظر میآید و اگر به این شکل ادامه پیدا کند، بعید به نظر میرسد که با شوتر های دیگر تفاوت چندانی داشته باشد.