Hidetaka Miyazaki کارگردان بازی Dark Souls در جدیدترین مصاحبه خود عنوان داشته است که شاید سختی بیش از حد این بازی، مانعی برای بسیاری از بازیبازان باشد و به همین دلیل به فکر قرار دادن درجه سختی آسان (Easy) میباشد.
وی در مصاحبه با Metro اذعان داشت: "به شخصه دوست دارم بازی هایم به جای "سخت"، "خشنود و راضی کننده" تلقی شوند. در واقع، من میخواهم تا به بازیکنان احساس انجام دادن یک کار سخت را القا کنم؛ با این حال قبول دارم که Dark Souls بیش از حد سخت بوده و به همین خاطر، میل بازی کردن آن از برخی بازیکنان گرفته شده است. من از این بابت ناراحت هستم و به فکر قرار دادن یک درجه سختی دیگر در بازی هستم که به کمک آن همه بتوانند بازی را به اتمام رسانده و به آن ها پیامی که پشت سختی بازی های ما قرار دارد را برسانم. هرچند، من فکر میکنم که بازیکنان فقط به دنبال بازی های آسان نمیروند و به دنبال بازی های جذاب و با ارزش هستند؛ بنابراین، من فکر میکنم حذف کردن ترس و دلهره [از باختن در بازی] چیزی از ارزش و جذابیت بازی نمیکاهد. دلیل این که تعداد بازی های آسان روز به روز در حال افزایش است این است که درجه سختی بازی ها ربطی به ارزش ها و جذابیت آن بازی ندارد."
نظر شما در مورد چالش های Dark Souls چیست؟ به نظرتان قرار دادن بخش آسان باعث افت بازی شده و یا به بازی کمک خواهد کرد؟!