نگاهی به قابلیت micro-transactions در AC:Unity
انتشار AC: Unity سبب شد تا باری دیگر قابلیت و طرح «micro-transactions» بد بودن خود را به رخ دنیای بازیها بکشد. سایه این گونه قابلیتها، طرحها و موارد مشابه با آن، کاملا بر روی دنیای بازیها سنگینی میکند. نه تنها Unity بلکه بسیاری از بازیهای دیگر هم این مورد را به همراه خود دارند و باید گفت که در این زمینه یوبیسافت و بازیش اصلا تنها نیستند.
پیشآمدهای این روزها سبب شده که هر حرکتی در ارتباط با یوبیسافت و بازیهایش پر رنگ جلوه کند (البته بسیاری از این واکنشها کاملا به جا و به موقع و مناسب هستند) در حالی که دیگر AAAهای حال حاضر هم، چنین حرکتها و رفتارهایی را انجام میدهند اما انگار دیده نمیشوند!
در همین لحظه قابلیت «micro-transactions» در Unity به طور کامل فعال است و پیشنهادهای مختلفی را پیش روی بازیکنها قرار میدهد. استفاده از «micro-transactions» در Unity به واسطه خرید بستههای «Helix Credits» امکانپذیر است که در حال حاضر پنج بسته از آن در بازی وجود دارد که بازه قیمتی آنها بین 3.99 تا 64.99 پوند (هر پوند حدود پنج هزارتومن!) است. به طور میانگین هر 1 پوند معادل با 125 تا Helix Credit است که در پکهای گرانقیمت کمی افزایش پیدا کرده و به 300HC میرسد. دیگر جزییات مرتبط با این بستهها در تصویر زیر قابل مشاهده است (آنچه که در منبع مورد بررسی قرار گرفته مربوط به بازیهای بریتانیا است).
بسیاری از تجهیزات، آیتمها و سلاحهایی که در Unity به چشم میخورند بر مبنای پرداخت پول حقیقی و «فرآیند خرید» طراحی شدهاند. این موضوع آنچنان با ایدهها و حرفهای سازندگان تطابق ندارد. ضمن اینکه Helix Creditها در Unity علاوه بر دسترسی آسانتر به تجهیزات، سبب دسترسی به ویژگیهای خاصی هم میشوند که از طریق جریان بازی قابل دستیابی نیستند! این ویژگیهای خاص مشابه با Perkهای بازیهای اولشخص هستند که سبب افزایش تواناییهای بازیکنها در زمینههای مختلف میشوند. به طور مثال «Stealth Boost» تواناییهای مرتبط با مخفیکاری را افزایش میدهد و یا موارد دیگری که طی بازی قابل استفاده هستند.
اما به نظر میرسد که دستیابی به این ویژگیها تنها با داشتن Helix Creditها امکانپذیر است. یوبیسافت در این زمینه اشاره کرده است که این تواناییها باز هم سبب حفظ تعادل در بازی میشوند، اگرچه که استفاده از Helix Credit تنها راه دستیابی به این ویژگیها است!