اخبار بازی

نصب کردن iOS 10 حافظه اضافی بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهد

پس از عرضه نسخه بتای اولیه iOS 10 توسط سازندگان، افرادی که این نسخه را نصب کرده‌اند، مشغول کنجکاوی در این سیستم عامل هستند تا ببینند چه ویژگی‌های جدیدی در آن وجود دارد. در حالی که امکانات مخفی یا اضافه شده‌ای که Apple به آن‌ها اشاره نکرده‌است اکثرا کشف شده‌اند، یکی از اعضای سایت Reddit به این نکته پی برده که iOS 10 نسبت به نسخه‌های قبلی، حافظه قابل دسترسی بیشتری را روی دستگاه آزاد می‌کند.

در یک مثال، یک دستگاه iPhone 128 گیگابایتی که با سیستم عامل iOS 9.x.x میزان 113 گیگابایت حافظه خالی داشت، پس از نصب نسخه بتای iOS 10 از 122 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

با یک افزایش تقریبا 8 درصدی، iPhone و iPad‌هایی با میزان حافظه بالاتر نسبت به دستگاه‌هایی با حافظه کمتر، افزایش حافظه بیشتری دریافت می‌کنند. اگر‌ این میزان 8 درصدی درست باشد، دستگاه‌های 16 گیگابایتی که هم اکنون به فروش می‌رسند، کمتر از یک گیگابایت حافظه اضافی دریافت خواهند کرد.

دلیل اصلی این افزایش ناگهانی هنوز مشخص نیست، اما سه علت بالقوه برای آن وجود دارد که همگی تیری در تاریکی هستند و حداقل یکی از آن‌ها خیلی غیر محتمل است.

ممکن است این دلیل کمی بعید به نظر برسد اما افزایش حجم قابل استفاده ممکن است به این خاطر باشد که iOS 10 حجم کمتری نسبت به نسخه 9 اشغال می‌کند.

این نیز ممکن است که iOS روش محاسبه حجم خود را تغییر داده باشد، اگر سیستم محاسبه از 1024 به 1000 تغییر یافته باشد، آن وقت 113.46 گیگابایت معادل 121.83 گیگابایت است.

 src=https://8pic.ir/images/q655gp6pqpju848ml9or.jpg /></p><p dir=RTL style=text-align:center><span style=font-size:11px><em>مقایسه حجم یک  <span dir=LTR>iPhone</span> 128 گیگابایتی که روی دو سیستم عامل iOS 9.3.2 و iOS 10 انجام شده است.</em></span></p><p dir=RTL style=آخرین امکان که احتمال آن از بقیه کمتر است این است که APFDS(Apple File System) برای iOS، macOS، tvOS و watchOS در بتای اولیه iOS 10 بکار رفته باشد. احتمال رخ دادن این اتفاق در این مرحله بسیار کم است زیرا این سیستم هنوز در مراحل اولیه رشد خود قرار دارد و تا سال آینده عرضه نخواهد‌شد.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا