طبق اطلاعات منتشر شده از استودیوی Night Dive، بازسازی عنوان System Shock دیگر به وسیله موتور Unity انجام نخواهد شد زین پس موتور بازی، Unreal Engine 4 خواهد شد.در ادامه با بازیسنتر همراه باشید.
آقای Jason Fader می گوید:
«موتور Unity برای ساختن عناوین اول شخص بر روی کنسول ها، گزینه خوبی نبود. بنابراین ما چند هفته را فقط صرف تحقیق و جستجو برای موتور بازی سازی دیگر کرده بودیم. وقتی که به Unreal Engine رسیدم دیدیم که می توانیم پروژه را فقط با این موتور رو به جلو ببریم.»
Jason Fader اضافه کرد:
«تغییر به Unreal Engine، حرکت بسیار عالی برای ساخت این عنوان بود.که به ما اجازه ساخت آن چیزی را که می خواهیم می دهد.»
Jason Fader در مورد بازی می گوید:
«این بازسازی عنوان وفاداری به نسخه اصلی خود است. ما دستی به کارکتر ها و داستان بازی نزدیم ولی دیالوگ های بیشتری وارد بازی کرده ایم. موجودات کلاسیک، ایتم ها به بازی برگشته اند. اما اصول بازی های مدرن نیز بر روی آن نیز اعمال شده است.»