اخبار بازیبازی ها و اپلیکیشن های موبایل

فرار بی پایان

امروزه با همه گیر شدن تبلت و گوشی‌های هوشمند، کمتر کسی وجود دارد که یکی از بازی‌های سبک Endless Runner(دویدن بی انتها) را تجربه نکرده باشد. Canabalt عنوانی بود که در سال 2009 منتشر شد و توانست با ارائه یک گیم‌پلی ساده و سریع این سبک را به بهترین شکل به مخاطبان معرفی کند. در این بازی گیمر کنترل یک مرد را به عهده می‌گیرد که در حال دویدن برای نجات زندگی خود است. در ابتدا او از یک راهروی باریک عبور می‌کند و با یک پرش از پنجره شیشه‌ای روی پشت‌بام ساختمان رو‌برو فرود می‌آید. بازی هیچ اطلاعاتی در مورد این رفتار شخصیت اصلی در اختیار شما نمی‌گذارد اما با توجه به محیط اطراف می‌توان به این پی برد که به دلیل یک صانحه(مثل زلزله یا جنگ) شهر در حال تخریب است و تنها راه نجات، دویدن و پریدن از روی ساختمان‌ها و موانع پیش روست.

 

 src=https://www.bazicenter.com/images/cms/2(1).jpg style=

 

سرعت حرکت شخصیت اصلی با دویدن هرچه بیشتر، کم کم افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود هیجان بیشتری به بازی اضافه شود اما از آن طرف این مساله باعث می‌شود که کنترل کردن آن در هنگام پرش سخت‌تر شود. به همین منظور جعبه‌ها و صندلی‌های اداری در سر راه قرار گرفته است که با برخورد به آن‌ها از سرعت کاراکتر کم می‌شود، اما باید از این قابلیت نیز با احتیاط استفاده کرد زیرا اگر سرعت‌تان خیلی کم شود نمی‌توانید از ساختمان‌های در حال تخریب یا سکوهای در حال جابجایی جان سالم به در ببرید. در این میان گاهی اوقات بمب یا آسمان خراش‌های در حال تخریب نیز بر سر راه‌تان سبز می‌شوند و حسابی کارتان را سخت می‌کنند.

بازی دارای هشت مُد مختلف است که در هر کدام چالش متفاوتی پیش روی بازیکن قرار می‌گیرد. مثلا در مُد Defenstration با پنجره‌های متعدد رو‌برو هستید و باید با پرش‌های دقیق از آن‌ها عبور کنید. یا مثلا در حالت ‌‌Bombardment باید از دست بمبهایی که بر سر شهر ریخته میشود فرار کنید. Origin که بخش اصلی بازی است ترکیبی از تمام آن هشت مُد است و همه عناصر آن‌ها را شامل می‌شود. کنترل شخصیت در این بازی فقط با لمس صفحه نمایش صورت می‌گیرد و می‌توان با نگه داشتن بیشتر یا کمتر انگشت، قدرت پرش را تعیین نمود. علاوه بر این در نسخه HD امکان انجام بازی به صورت دو نفره وجود دارد و در این حالت هر بازیکن با لمس قسمتی از صفحه نمایش کاراکتر خود را کنترل می‌کند.

 

 src=https://www.bazicenter.com/images/cms/1.jpg style=

 

از قدیم همیشه گفته‌اند که کلید موفقیت در سادگی است و Canabalt HD بهترین مثال ممکن در این زمینه است. برخلاف عناوین Runner جدید که از نظر بصری خیلی شلوغ هستند و در هنگام باخت به شما این امکان را می‌دهند تا با خرج پول واقعی به بازی بازگردید، این عنوان شما را رو در رو با یک چالش ذهنی جالب قرار می‌دهد که برای عبور از آن فقط به تمرکز حواس و دقت احتیاج دارید. یکی دیگر از ویژگی‌های این بازی این است که مراحل آن از قبل طراحی نشده اند و با هر بار بازی، نحوه چینش عناصر آن تغییر می‌کند. در Canabalt HD خبری از رنگ‌های مختلف و بک گراند‌های جذاب نیست. شهر در حال تخریب است و شما باید شخصیت خود را از کنار پس زمینه‌های سیاه و سفید و خاکستری هدایت کنید. با این همه گرافیک بازی بسیار چشم‌نواز است و انیمیشن‌ها نیز بسیار روان و با جزئیات هستند. جدا از این موارد موسیقی های زیبای Danny Baranowsky روح هیجان را در بطن بازی دمیده اند و نمی‌توان بازی را بدون وجود آن‌ها تصور کرد.

در کل Canabalt HD از آن دسته عناوینی است که در سبک خلاقانه خود به بهترین شکل ممکن ظاهر شده است و گرچه ممکن است ظاهر آن در ابتدا چندان زیبا و فریبنده نباشد اما اگر به آن علاقه‌مند شوید نمی‌توانید به راحتی از آن دست بکشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا