بر اساس سخنان کارگردان هنری شرکت Kojima Production آقای Yuji Korekado دلیل عدم انتشار Metal Gear Rising: Revengeance بر روی کنسول دستی Sony یعنی PS Vita، ضعف سخت افزاری آن است.
در مصاحبه ای که Eurogamer در هفتهی گذشته و در جریان Gamescom با ایشان به عمل آورد، Korekado اذعان داشت: "ما به فکر ساخت نسخهی Vita نیستیم و دلیل اصلی این امر آن است که Metal Gear Rising سخت افزاری قدرتمند تر از این کنسول دستی را میطلبد. این بازی به قدرت سخت افزاری بالایی احتیاج داشته که فقط PlayStation 3 و Xbox 360 قادر به تامین آن خواهند بود؛ بنابراین ما نمیتوانیم این بازی را برای کنسول های دستی منتشر کنیم. ما قدرت بریدن اشیا را در بازی قرار داده ایم که به بازیکنان این امکان را میدهد تا آن ها تقریبا هر چیزی که در محیط بازی وحود دارد [به جز ساختمان ها] را تکه تکه کنند؛ انجام این کار احتیاج به قدرت سخت افزاری بالایی دارد که کنسول های دستی قادر به تامین این قدرت نیستند."