Sam Thompson، تهیه کننده بازی Uncharted 2 گفتگویی MTV داشته است.
او معتقد است که مضامینی مانند واقعگرایی و صحت و سندیت، در بازی افزایش چشمگیری داشتهاند. این بازی به بازیباز اجازه میدهد که در قالب انسان معمولی و نه یک سوپرقهرمان، وارد محیط بازی شود. او همچنین معتقد است که ” احساسات” نقش مهمی در این بازی ایفا میکنند.
وی میگوید:” در یکی از قسمتهای بازی شما باید خیلی سریع کاور بگیرید. گلولههای از بالای سر Drake به سرعت رد میشوند و او در مهلکه خطرناکی میافتد. در این لحظه شما میتوانید قطرههای عرق را بر روی صورت Drake ببینید. در ان لحظه شما واقعا همان چیزی را که Drake حس میکند، حس خواهید کرد و کاراکتر با شما ارتباط برقرار میکند. بازی پر از این لحضههاست.”
مانند شماره اول، از حالت دکمهزنی نیز برای مبارزات نزدیک استفاده میشود ولی اینبار اگر دکمهها را اشتباه بزنید، در موقعیت وخیمی گرفتار خواهید شد. مثلا دشمن Drake را میگیرد، و در حالی که او در بیتعادلی به سر میبرد، ضربه شدیدی به او خواهد زد.