اخبار بازی

سونی: هیچگونه مدرکی از ورود غیر‌قانونی به PSN وجود ندارد

با توجه به سخنان مسئولین سونی، The PlayStation Network به مانند 2K Games و Windows Live هک نشده است.

در هفته گذشته گروهی از هکران هزاران نام کاربری و رمز عبور کاربران شبکه های PlayStation Network و 2K Games و Windows Live را در اینترنت لو دادند و ادعا کردند که هر 3 شبکه را به راحتی هک کرده اند.

طی این اتفاق کمپانی های مایکروسافت و 2K Games هنوز بیانیه ای را منتشر نکرده اند اما یکی از نمایندگان کمپانی سونی به سایت Joystick گفته است که PSN هک نشده است.

او گفته است که:

"متاسفانه حیله ها و فریب های اینترنتی که شامل دزدی های نام کاربری و رمز عبور توسط طعمه گذاری جز واقعیت هایی هستند که به دفعات زیاد و معمول در شبکه های مختلف برای مصرف کنندگان رخ می‌دهد. ما این گزارش ها را بصورت جدی پیگیری می‌کنیم و نهایت سعی خود را می‌کنیم تا هر چه بیشتر از امنیت شبکه هایمان حفاظت کنیم."

چیزی که نماینده سونی سعی در گفتن آن دارد این است که اطلاعاتی که از کاربران به بیرون درز کرده است ممکن است واقعی باشند اما توسط هک کردن های پیشرفته و تخصصی صورت نگرفته‌ است و فقط با دزدی های اطلاعات توسط طعمه گذاری افراد شبه قابل اعتماد، برنامه های ساده در دسترس همگان برای پیدا کردن رمز عبور یا بازپروری اطلاعاتی که از هک کردن های سابق شبکه ها بدست امده است در دسترس این گروه قرار گرفته و آن‌ها این این اطلاعات را منتشر کرده اند.

سایت CNET که برای اولین بار این خبر را منتشر کرد طی بروز رسانی مقاله قبلی خود اذعان داشته است که این اطلاعات از هک کردن شبکه ها بدست نیامده است. 

حال می‌توانید نفس راحتی بکشید و از امن بودن اطلاعات حساب هایتان در حال حاضر مطمئن باشید اما عوض کردن رمز عبور حساب هایتان ضرری ندارد زیرا هدف این گروه ها کسانی هستند که بصورت معمول رمز عبور های خود را عوض نمی‌کنند یا رمز عبور مناسبی برای خود انتخاب نمی‌کنند.

منبع

وحید ظهرابی نژاد

یکمی دست به نوشتنبازی - کتاب - نوشتن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا