هر از گاهی برخی خبرها در دنیای بازیها سر و صدای زیادی به پا میکنند. گاهی خبرهای پیرامون کونامی و کوجیما، خبرهای ورشکسته شدن یک ناشر یا تعطیل شدن یک استودیو ولی سال 2016 و یکی دو ماهه اخیر برای مایکروسافت از خبرسازترین ماهها بوده است. این بار مایکروسافت با سیاستهای باز خود عناوین انحصاری «XBOX» را بر روی PC ارائه کرد و واکنش منفی بازیکنان، سم لیک و استودیوی « Remedy » سازنده عنوان مورد انتظار « Quantum Break » را تا حدودی گیج کرده است.
در ادامه با ما در « بازی سنتر» همراه باشید.
هنگامی که مایکروسافت اعلام کرد عنوان QB همزمان با X1 بر روی PC هم منتشر خواهد شد، واکنش طرفداران آن طور که رمدی انتظار داشت نبود و سم لیک اظهار کرد که از این واکنش کمی گیج شده است!
سم لیک در مصاحبهای با سایت یوروگیمر در اینباره گفت :
« من مقداری گیج شدم! من میفهمم که افراد درباره کنسول خود و مالکیت آن احساساتی هستند. اما در همین حین به عنوان یک بازیساز ما امیدواریم تا بتوانیم تعداد بیشتری از بازیکنان از ساخته ما لذت ببرند. از نظر من اضافه کردن انتخابهای دیگر برای انجام یک بازی، کار مثبت و خوبی است. »
سم لیک در مصاحبه خود افزود که رمدی تاریخ شناخته شدهای از ساخت بازی بر روی PC دارد که نامی مانند Max Payne برای معرفی آن کافی است و پورت QB هم برای مدتی قسمتی از برنامه بوده است.
لیک در توضیح این موضوع افزود:
« بحث پورت بازی بر روی PC مدت طولانیایی بر روی میز کار بوده و ما مقدمات آن را آماده میکردیم.
ما طرفداران زیادی در سمت PC داریم و با نگاهی به گذشته استودیوی خودمان میبینیم که PC همواره قسمتی از ما بوده است. ما واقعاً خوشحالیم که نسخهای از Alan Wake را برای PC ساختیم و منتشر کردیم، اما به خاطر مسائل و تصمیمات تجاری نمیتوانستیم تا زمانی که توافقهای نهایی حاصل شود حرفی درباره آن بزنیم. من واقعاً خوشحالم که بخشی از آن پروژه بودم.»
مایکروسافت در جدیدترین مصاحبههای مطبوعاتی خود بود که خبر از انتشار نسخه PC عنوان، QB داد در حالی که این نسخه درون خود استودیوی رمدی در حال توسعه است، این نسخه نمایش داده شده در رزولوشن 1080 و با 30 فریم بر ثانیه به اجرا درآمد.
اما نسخه نهایی PC که همزمان با نسخه X1 در پنجم آپریل منتشر خواهد شد از رزلوشن Ultra HD یا همان 4K و 60 فریم بر ثانیه و پشتیبانی از ماوس و کیبورد اجرا خواهد شد.
لیک درباره این مسئله گفت:
« مشخصاً اصلیترین مسئله درباره PC قدرتی است که به شما ارائه میدهد تا بتوانید با آن به بالاترین تنظیمات دست پیدا کنید.
من این نکته را درک میکنم که افراد در اینباره اشتیاق دارند، در پایان این شور و اشتیاق افراد در بین طرفداران برای ما مهم است. به شخصه، خوشحال هستم که میتوانم این بازیها را بازی کنم، این که توانایی آن را دارم که بتوانم آنها را بسازم تا مردم بتوانند آنها را بازی کنند. پلتفرم زیاد … ( او از ادامه دادن این جمله طفره میرود) ما یک استودیوی مستقل هستیم! ما یک رابطهی قوی و طولانی مدت با مایکروسافت داریم و آنها واقعاً افراد بزرگی هستند.
و اما در پایان، همه چیز درباره بازیهاست»