سازنده Assassin’s Creed می گوید هیچ کس به دیسک ها به هیچ وجه اهمیت ندهد
Patrice Desilets می گوید بازی های ویدئویی دوباره سودآور خواهد بود، این که گیمر این موضوع را بپذیرد، آینده " از همه لحاظ دیجیتالی خواهد بود."
بعد از این که مایکروسافت از سیاست های نسل آینده خود در کنفرانس E3 رونمایی کرد، یک بازخورد بدی از طرف گیمرها مطرح شد، مانند بحث همیشه آنلاین بودن Xbox One که به قابلیت کلود نیز بسیار متکی است، این سیاست خشم بسیاری از گیمرها را برانگیخت تا جایی که مایکروسافت از مواضع خود کوتاه آمد.
در طی سخنرانی در کنفرانس Gamelab بارسلونا، آقای Desilets که قبلا در Ubisoft بعد THQ (بعد از آن دوباره یوبیسافت) مشغول به کار بوده، معتقد است، توسعه بازی های AAA در آینده ی دیجیتال، سودآور خواهد بود و مبارزه با آینده، درست همان کاری که گیمرها با Xbox One کردند، در واقع کار بیهوده و اتلاف وقت است.
" آره بازی ها بر روی دیسک عرضه می شوند، این را فهمیدم، شما خیلی عصبانی بودید؛ اما عمیقا، به هیچ وجه هیچ کس به نداشتن CD ها اهمیت ندهد، آینده دیجیتالی خواهد بود، در این مورد هیچ کسی نمی تواند کاری انجام دهد."
اما این صنعت نیاز به گسترش دامنه ها فراتر از آنچه به طور معمول می گذرد دارد، وی گفت، نکاتی در مورد چهار نمایشی که در E3 وجود داشت که همه آن ها همان چیزهایی بودند که هر زمانی حکمفرما هستند، "همه ما space marines و شوترها را دوست داریم؛" اما بیایید، ما نیاز داریم در مورد چیزهای دیگر صحبت کنیم، وی ادامه می دهد " بازی سازی از یک دید فرهنگی نگاه کنیم، ما یک بازی می سازیم، به نوعی، در مورد دین اسلام است، یکی بازی دیگر می سازیم، در مورد رنسانس ایتالیا است و [Ubisoft] بازی می سازند که در مورد انقلاب آمریکا است، این یک نقطه نظر فرهنگی است که مهم و مهم تر خواهد شد، بعضی جیزهایی وجود دارد که متعلق به آنجا هستم و در مورد ان بازی می سازم [1666: Amsterdam]، من فکر می کنم که کل صنعت گیم تغییر خواهد کرد.
Desilets بر روی بازی 1666: Amsterdam برای THQ زمانی که شرکت هنوز ورشکسته نشده بود کار می کرد، بعد از آن او و بازی برای اتمام، به یوبیسافت ملحق شدند، در مدت کوتاهی پس از آن، او توسط یوبیسافت از کار اخراج شد، که به دنبال آن با طرح دعوی در اوایل این ماه به منظور بازگشت حقوق بازی به وی بود.