دلیل مشکلات فنی Skyrim روی کنسول PS3
برخی از دارندگان کنسول PS3 که موفق به تجربه The Elder Scolls V: Skyrim شدند، با مشکلات فنی نظیر فریم ریت مواجه شدند که گویا قبلا هم مشکلاتی مشابه در بازی Fallout NV رخ داده است.
جاشوا سایر (Joshua Sawyer) از Obsidian و از دست اندکاران اصلی ساخت Fallout New Vegas، طی جلسه پرسش و پاسخی شخصی در Formspring علت این امر را چیزی جز عدم یک پارچگی رم این کنسول نخوانده و ناسازگار بودن موتور گرافیکی Skyrim با جدا بودن مقدار کلی رم PS3 را دلیل اصلی این مشکلات دانست.
هر دو بازی Skyrim و Fallout 3 روی کنسول PS3 از یک مشکل رنج می برند؛ اگر حجم سیو های بازی زیاد شود مشکلاتی در اجرای بازی را سبب میشود. سایر گفت :"کنسول X360 از 512 مگ رم به صورت یک پارچه و یک جا بهره برده که چه به عنوان مموری سیستم و چه حافظه گرافیکی قابل استفاده است. PS3 از 512 مگ حافظه جداگانه بهره برده که 256 مگ آن به عنوان حافظه سیستم و 256 مگ دیگر آن برای حافظه گرافیکی استفاده میشود؛ همان مقدار حافظه ولی به دلیل جدا بودن مقدار حافظه در هر بخش بر خلاف 360، انعطاف خاصی در اختیار سازنده و نحوه استفاده از آن قرار نداده است.این دو بازی نیز به این دلیل مشکلات مشترکی روی PS3 دارند که حافظه این کنسول یک پارچه نیست."